Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Edwarda Grzymały w Sadownem

->Język angielski IV-VIII

18 marca, 2020

Klasa 7 ab2

30.03.2020 język angielski

Witam,
Dzisiejszy temat to: Praca z tekstem „Finding your roots”.

Przypominam o zaległej pracy domowej z czwartku. Pisemnie tłumaczenie tekstu „Finding your roots” oraz ćw. 1,2 str. 88.
Pozdrawiam, Arkadiusz Kotowski

Klasa 5b

30/31.03.2020 r. język angielski

Witam,
przesyłam dzisiejszy temat.

Subject: Powtórzenie unitu 5.
Bardzo proszę o wykonanie na piątek ćw. 1,2,3,4 str.73 z podręcznika.
Arkadiusz Kotowski

Klasa IVa

30.03.2020 język angielski

Lesson

Subject: Wprowadzenie do działu 5. Słownictwo „Animals”.

  1. Proszę o przepisanie i przetłumaczenie  w zeszycie  słówek z ramki z ćw. 1 na str. 63

( tłumaczenie znajdziecie w słowniczku z tyłu książki). Potem proszę o wysłuchanie słówek z płyty cd. ( ćw. 2 str.63)

  • Następnie wykonujemy ćw. 3  str. 63 ( w zeszycie)
  • Ćw. 4 str. 63 ( ustnie)
  • Ćw. 5 str. 63 ( pisemnie w zeszycie poproszę opisać 3 wybrane przez siebie zwierzęta).

Praca w zeszycie ćwiczeń

Ćw. 1,2,3 str. 27

Proszę  nauczyć się tych słówek 

Kl. VIa

30.03.2020 – język angielski

Lesson

Subject:  Praca z tekstem „ My own TV channel for a day”.

  1. Proszę wysłuchać na płycie cd tekst ze str. 70 kilka razy.
  2. Następnie ustnie  lub jeżeli ktoś woli pisemnie przetłumaczyć  ten tekst.
  3. Proszę odpowiedzieć też na pytania z ćw. 2 str. 70 ( w zeszycie).

Na 1.04 ( środa) uczymy się czytać ten tekst. Będę dzwonić na messengerze do wybranych osób.

Kl.7ab1

30.03.2020 – język angielski

Lesson

Subject: Wprowadzenie do działu 10 ” Sport”

Lekcja prowadzona online ( przez skype) . Wykonaliśmy ćwiczenia ze str. 108-109 Repetytorium ósmoklasisty ( ćw. 1,3,4,5,6,7,8,).

Praca domowa

ćw. 9 str. 109

Na 3.04 (nauczyć się słówek z I słupka z działu Sport str. 117). Bedę dzwonić na messengerze do wybranych losowo osób.

Kl.Va

30.03.2020 język angielski

Lesson

Subject:  Wprowadzenie do działu  6. My town.

  1. Proszę o przepisanie i przetłumaczenie  w zeszycie  słówek z ramki z ćw. 1 na str. 75 oraz z obrazka  na str.75

( tłumaczenie znajdziecie w słowniczku z tyłu książki). Potem proszę o wysłuchanie słówek z płyty cd.

  • Następnie wykonujemy ćw. 2  str. 75 ( w zeszycie)
  • Ćw. 3 str. 75 ( ustnie)
  • Ćw. 5 str. 75 ( pisemnie w zeszycie poproszę opisać 3 wybrane przez siebie miejsca w swoim mieście , wiosce).

Praca w zeszycie ćwiczeń

Ćw. 1,2,3,4 str. 32

Proszę  nauczyć się tych słówek 

Ps: Nie wysyłamy tego na messengerze.

30/31.03.2020r. język angielski

kl. VI b



Subject: Powtórzenie unitu 5.

Proszę wykonać ćwiczenia 1,2,3,4,5,6 str. 73 z podręczników. Bardzo proszę również abyście spróbowali zainstalować sobie Skype. Trzeba by było tam stworzyć grupę klasy 6b. Spróbujcie…Informujcie mnie dziś na grupie jak Wam idzie. Moglibyśmy spróbować się połączyć może jutro o 8 rano, czyli wtedy gdy mamy lekcje… AC Kotowski

31.03.2020r.

Język angielski 8ab1

Witam,
przypominam o e-mailach…nie wszyscy przysłali.

Subject for today: Wprowadzenie do unitu „Sport”.

Bardzo proszę tym razem o wykonanie ćwiczeń ze str. 108/109 z Waszych repetytoriów. Poproszę o zdjęcia jak poprzednim razem – jeśli się wyrobicie to dziś lub jutro. Postaram się kontaktować z Wami w te dni, w które mamy lekcje. Pozdrawiam
P.S.
Spróbujcie pobrać Skype i utworzyć grupę „8ab1”. Moglibyśmy się łączyć…

AC Kotowski

KL. VA

31.03. 2020

Lesson

Subject:  Agata and friends. Praca z dialogami z działu 6.

Proszę o wysłuchania nagrania z płyty cd z dialogami z działu 6 ze str. 76/77 ( proszę o wysłuchanie kilkakrotne) oraz przeczytanie samemu dialogów i zanotowanie w zeszycie zwrotów:

How long are you here for? – Na jak długo tu przyjechałaś?

Take the first left – Skręć w pierwszą w lewo

Can you show us the time?- Czy możesz nam pokazać miasto?

It was a prison – To było więzienie

Tour guide – przewodnik

Following – śledzą

Get a free tour –  uczestniczyć w darmowej wycieczce

How about…? – A może….?

Go round the circles-  chodzić w kółko

What a waste of time – co za strata czasu

Poor – biedny

Zwroty te pojawiają się w tym dialogu.

Następnie poproszę ustnie przetłumaczyć sobie ten tekst i wykonać ćw. 2 str. 77 ( w tym ćwiczeniu trzeba ułożyć wydarzenia chronologicznie) , ćw. 3 str.77 ( trzeba odpowiedzieć na pytania), ćw. 4 str.77 ( w tym ćwiczeniu trzeba dopasować tłumaczenie polskie do tłumaczenia angielskiego. ( ćwiczenia wykonujemy w zeszycie- oczywiście tylko gotowe odpowiedzi piszemy tak jak zawsze to robimy na lekcji).

KL. VI a

31.03.2020

Lesson
Subject: At the cinema

Lekcja prowadzona online przez Skype. Realizowaliśmy str. 67 w podręczniku. Zrobiliśmy ćwiczenie 1 , 4, 5 ( to są zadania słuchane- jak coś to uczniowie mają płyty przy podręczniku) str. 67

Praca domowa to ćwiczenie 2,6 ( obowiązkowo) oraz 5 ( dla chętnych- gdzie trzeba ułożyć dialog taki jak w ćw. 1 ale do wysłuchanych informacji z nagrania z ćw. 5)

KL. IVa

1.04.2020

Lesson

Subject: Film w wersji oryginalnej ” Peppa Pig”.



Dziś przesyłam dzieciom film dla odrobiny relaksu.

Oto link: https://youtu.be/i26dD4D6ovg

Oglądajcie uważnie i spróbujcie „wyłapać” jakieś ciekawe zwroty i słówka po angielsku:)



KL. IVa

2.04.2020

Lesson

Subject: Tomek and friends. Praca z dialogami z działu 5.

1. Słuchamy z płyty czytankę na str. 64 ( w podręczniku) przynajmniej 2 razy. Potem czytamy sami czytankę na głos 2 razy i tłumaczymy sobie ustnie.

Podaje zwroty pojawiające się w czytance pomocne w tłumaczeniu 

( zapisujemy to w zeszycie)

It’s for a joke – To dla żartu

have got – mieć

red spots – czerwone plamki

what about….? a co z ……?

Which one? – Którym?

It’s here … – Tu ….

hasn’t got – nie mieć

Let’s get out of here! – Wynośmy się stąd!

No way – Nie ma mowy

I’m scared – Boję się

2. Następnie wykonujemy ćw. 2, 3 , 4 str. 65 ( w zeszycie- oczywiście gotowe odpowiedzi)

Praca w zeszycie ćwiczeń

ćw. 1 str. 28

Nie wysyłamy tego do mnie.

Praca dla chętnych

Nauczyć się czytać i tłumaczyć  te dialogi.  Następnie  nagrać to tak bym widziała jak dziecko czyta i tłumaczy. Nagranie wysyłamy wtedy na messengerze do poniedziałku ( 6.04) .

kl. 7ab1

 2.04.2020

Lesson

Subject: Rozumienie tekstu czytanego z działu Sport.

Proszę o wykonanie ćwiczeń : ćw. 4 str. 114, ćw. 5 str. 115, ćw. 8 str. 116 z repetytorium ósmoklasisty.

2/3 kwietnia 2020r.

Klasa 7ab2 język angielski

Witam,
Subject: Rozumienie tekstu słuchanego – unit 5.

Dziś proszę Was abyście wpisali w wyszukiwarce Google: Smart Time 2 audio podręcznik wieloletni. Jak już klikniecie w niego pojawią Wam się nagrania. Znajdźcie ćw. 1b, 2a, 5 str.90. Przesłuchajcie i wykonajcie zadania. Prześlijcie zdjęcia jak poprzednim razem. Bardzo proszę również o ściągnięcie Skype i utworzenie grupy 7ab2. Moglibyśmy ze sobą rozmawiać… Pozdrawiam

AC Kotowski

2.04. 2020r.

Klasa 8ab1 język angielski

Dzień dobry.

Subject: Rozumienie tekstu czytanego – „Sport”.

Dziś skupimy się na czytankach z unitu 10. Bardzo proszę o wykonanie zadań 4b,5ab str. 114/115 oraz 1,2,3 str. 113. Tym razem nie przesyłajcie zdjęć, przyślecie je dopiero po zrobieniu słuchania( ale to we wtorek). Pozdrawiam

AC Kotowski

06.04.2020r. język angielski

Klasa 6b

W ramach przypomnienia: Subject: Wprowadzenie do unitu 6- nazwy sklepów. Homework: ex. 2,5 p. 75. Ex. 3,4,5 p. 77 Osoby chętne do czytania i tłumaczenia dialogu o Zuzi dajcie znać na grupie. Jutro o 9:30 mogę zadzwonić.

AC Kotowski

06.04.2020r. jęz. angielski

klasa 5b

Dzień dobry,

Subject: Wprowadzenie do unitu 6 – „My town”.

Bardzo proszę o wykonanie ćw. 1,2,4 str. 75. Ćwiczenie 1 związane jest z obrazkiem i obiektami w mieście. Proszę przepisać numery i nazwy obiektów z obrazka, a te których nie podano na obrazku proszę dopisać z ćw.1.
Ćwiczenia 2 i 4 proszę wykonać według polecenia. Tym razem nie przysyłajcie zdjęć. Pozdrawiam

AC Kotowski

06.04.2020r.

Klasa 7ab2 język angielski

Witam,
Subject: An email describing a celebration you attended – email z uroczystości w której uczestniczyłam/em.

Bardzo proszę o przysłanie mi na messenger lub pocztę emaila z ćw. 12 str.93. Korzystajcie ze zwrotów „Useful language”na 93. Przykładowy email jest na str. 92.
Bardzo mało osób przysłało mi słuchanie z poprzedniej lekcji. Wciąż czekam…
Pozdrawiam

AC Kotowski

6.04. 2020

kl. IV a język angielski

Lesson

 Subject:Odmiana czasownika have got (mieć, posiadać) – forma twierdząca.

Poznajemy czasownik have got , który znaczy mieć posiadać, którego odmiana przedstawia się nastepujaco: ( przepisujemy do zeszytu).

I have got = I’ve got – Ja mam

You  have got = you’ve got – Ty masz

He has got = he’s got – On ma

She has got= She’s got – Ona ma

It has got = It’s got – Ono, to ma

We have got= We’ve got – My mamy

You have got = You’ve got – Wy macie

They have got = They’ve got – Oni, One mają

Poniżej podaje link z filmikiem z odmianą dla lepszego zrozumienia i przykłady użycia czasownika „have got”  (oglądamy tylko do 5.40 minuty bo dalej jest odmiana pytająca, którą będziemy robić na następnej lekcji)

Następnie wykonujemy ćwiczenie 2 str. 66 ( podręcznik) oraz ćw. 2 str. 29 ( zeszyt ćwiczeń).

Uczymy się tej odmiany. Bedę pytać jej po świętach. Umówimy się na konkretny termin wcześniej.

6.04.2020

kl.Va język angielski

Lesson

Subject: Wprowadzenie do czasu Past Simple. Odmiana czasownika  to be w formie przeszłej – was/were.

Dziś na lekcji zaczynamy realizować czas przeszły Past Simple. Poznacie dziś też  odmianę czasownika was /were  ( jest to jedyny czasownik przeszły który się odmienia przez osoby). Jego odmiana przedstawia się następująco:  ( przepisujemy to do zeszytu)

I was – Ja byłam

You were- Ty byłeś

He was- On był

She was- Ona była

It was – Ono, to było

 We were –  My byliśmy

You were – Wy byliście

They were – Oni byli  , One były

Dla lepszego zrozumienia odmiany tego czasownika przesyłam wam filmik wraz z przykładami . Oglądamy tylko do 2.20 minuty bo dalej jest odmiana przecząca którą będziemy poznawać na naszej lekcji następnej.

Następnie wykonujemy ćw. 2, 3, 4,5, str. 78 ( podręcznik) oraz ćw. 1 str. 34 ( w zeszycie ćwiczeń)

Uczymy się tej odmiany. Będę jej pytać po świętach po wcześniejszym ustaleniu terminu.

6.04.2020

kl.VIa język angielski

Lesson

Subject: Opisujemy swój ulubiony film.

Czytamy opis filmu na str. 71 w podręczniku ( ćw. 5) potem na podstawie tego opisujemy swój ulubiony film zachowując podział na akapity.

 Jak widzicie w pierwszym akapicie podajemy tytuł filmu,  jaki to rodzaj filmu oraz kto w nim występuje.  W następnym akapicie  opisujemy w skrócie głównych bohaterów . W trzecim zaś akapicie piszecie dlaczego lubicie ten film wyrażając swoją opinię . Wzorujemy się na przykładzie z ćw. 5 oraz zwrotach z tabelki z ćw. 7 str. 71

Prace piszemy na komputerze  obowiązkowo wszyscy i wysyłamy mi na maila: [email protected]

Termin napisania pracy tj środa 8.04. Jeśli ktoś nie wyśle w tym terminie jest brak wykonania zadania i ocena niedostateczna.

Klasa 6b język angielski

07.04.2020r

Witam,

Subject: Konstrukcja „be going to” – zamierzać. Zdalne nauczanie.

Praca domowa to 2 zadania: 4 str. 78 z waszego podręcznika oraz 5 z kserówki, którą przesłałem na grupie na messengerze.

Ta wiadomość dotyczy tylko osób, które nie brały udziału w dzisiejszej lekcji na Skypie. Pozostali już wszystko to mają zapisane.
Pozdrawiam
AC Kotowski

Klasa 5b język angielski

07.04.2020r.

Dzień dobry,
Subject: „Agata and friends”- praca z tekstem. Zdalne nauczanie.

Dziś będę prosił Was o przeczytanie i ustne przetłumaczenie dialogu ze str. 76/77. Wypiszcie z niego słówka, z którymi się jeszcze nie spotkaliście. Na koniec proszę, abyście wykonali ćwiczenia do dialogu: 2,3,4 str. 77. Rozwiązania (zdjęcia) proszę przysłać na grupie lub na pocztę (możecie nawet po Świętach ponieważ następna lekcja jest aż w piątek 17 kwietnia).

Pozdrawiam
AC Kotowski