Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Edwarda Grzymały w Sadownem

Oddziały przedszkolne

24 marca, 2020

Version:1.0 StartHTML:0000000168 EndHTML:0000002707 StartFragment:0000000485 EndFragment:0000002690

Oddziały przedszkolne kl. 0A 0B – 6-latki

Podręczniki można odebrać ze szkoły do końca tygodnia tj. 27 marca w godz. 9.00 – 12.00

Zadania do wykonania w domu:

  1. Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 38-45

Za pomocą tej ksiązki ćwiczymy również czytanie.

  1. Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.3 (fioletowa)

str. 40-50, 52-61, 72-80

  1. Nowe przygody Olka i Ady. Czytanka – za pomocą tej książki ćwiczymy z dziećmi

czytanie str.54-55, 58-59

Do książek zostały dołączone karty plastyczno-techniczne oraz grafomotoryczne.

Prosimy również o utrwalanie z dziećmi:

– dni tygodnia

– nazwy miesięcy

– pory roku

– podział wyrazów na sylaby i na głoski

– rozpoznawanie poznanych liter i liczb

– liczenie

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE KL. OC, OD – 5 – latki

Prosimy o odbiór podręczników i materiałów do dn. 27 marca w godz. 9.00 – 12.00

Zadania do wykonania w domu

1.Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.3 (fioletowa) uzupełnić str. 40 – 80

2.Nowe przygody Olka i Ady B (różowa)

Uzupełnić do str. 59

Do książek zostały dołączone karty plastyczno – techniczne, które prosimy wykonać z dziećmi.

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE – 6-latki

Prosimy o odbiór kolejnej części podręczników do dnia 17.04 w godz.:

Czwartek kl.OA – 9.00 – 11.00

Piątek kl.OB – 9.00 – 12.00

Zadania do wykonania do dnia 26 kwietnia:

1.Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 46-49, 52-61

Za pomocą tej ksiązki ćwiczymy również czytanie.

2.Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.3 (fioletowa)

str. 62-71

 3. Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa)

str. 3-17

4.Nowe przygody Olka i Ady. Czytanka – za pomocą tej książki ćwiczymy z dziećmi czytanie str. 62-65

ODDZIAŁY    PRZEDSZKOLNE   KL.OC ,OD   – 5  LATKI

Prosimy o odbiór kart pracy cz. 4 w dn. 17 kwietnia w godz. 9.00 – 12. 00

Jednocześnie prosimy o przyniesienie do szkoły uzupełnionych kart pracy cz. 3

Zadania do wykonania do 26 kwietnia

  1. Nowe przygody Olka i Ady – Karty pracy nr 4 (fioletowa) str. 3 – 11
  2. Nowe przygody Olka i Ady B (różowa) str. 60 – 62     

RELIGIA

Drodzy rodzice i kochane dzieci!
Do tej pory informacja, co mają robić dzieci z oddziałów przedszkolnych była zamieszczona w zakładce religia, ale nie jestem pewna, czy rodzice tam zaglądali, dlatego postanowiłam komunikować się z Wami poprzez zakładkę: Oddziały przedszkolne. Prosiłam, aby dzieci wykonały w podręcznikach ćwiczenia w tematach związanych z Wielkim Postem i Świętami Wielkanocnymi. To są tematy o numerach: 35, 36, 37, 38, 39, 40. Ponawiam tę prośbę. Proszę rodziców, by zachęcili swoje pociechy i pomogli im odczytać i zrozumieć polecenia do ćwiczeń. Niech to będzie taka wspólna rodzinna nauka.

Drodzy Rodzice pomóżcie dzieciom odnaleźć piosenkę religijną: „Bóg nie umarł”. https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI
Niech to będzie taka wspólna rodzinna gimnastyka z piosenką religijną.

4 maja 2020r.
Witam ponownie! Mam nadzieję, że tematy, które wcześniej zostały wymienione już są zrobione. Zapraszam Was, kochane dzieci do dalszej pracy. Na najbliższe dwa tygodnie, czyli do 15 maja proponuję, abyście zrobiły ćwiczenia w tematach: 41, 42, 43, 52 i 53. Drodzy rodzice, pomóżcie dzieciom, wyjaśniając kolejne polecenia do ćwiczeń. Mam też prośbę, żebyście na mój adres email: [email protected] przesłali jakąś pracę dziecka, żebym wiedziała, że w ogóle ta moja informacja została przez Was przeczytana i że dziecko pracuje w swojej książce do religii.

18 maja 2020r.
Kochane dzieci, drodzy rodzice! Na najbliższe dwa tygodnie, czyli do końca maja proponuję do zrobienia w podręczniku ćwiczenia w tematach: 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16. Rodziców proszę o pomoc w odczytaniu i wyjaśnieniu dziecku poleceń do kolejnych zadań. Ponawiam też prośbę, o przesyłanie zdjęć z pracami dziecka (wystarczy jedna czy dwie strony) na adres: [email protected]

2 czerwca 2020r.
Kochane dzieci, drodzy rodzice! Na najbliższe dwa tygodnie, czyli do połowy czerwca proponuję do zrobienia w podręczniku do religii ćwiczenia w tematach: 31, 44, 45, 53, 54. Rodziców bardzo proszę o pomoc dziecku w odczytaniu i wyjaśnieniu poleceń do kolejnych zadań. Proszę też tych rodziców, którzy nie przesyłali jeszcze prac dziecka o uczynienie tego w najbliższym czasie. Prace dziecka w formie zdjęcia lub skanu (wystarczy jedna czy dwie strony) przesyłamy na adres: [email protected]

15 czerwca 2020r.
Kochane dzieci, drodzy rodzice! Zostały nam do zrobienia w podręczniku do religii ćwiczenia w tematach: 22, 23, 24, 26. Rodzice, pomóżcie dzieciom odczytać i wyjaśnijcie im polecenia do kolejnych zadań.
Dziękuję Wam za współpracę i życzę zasłużonego wakacyjnego odpoczynku.
I jeszcze jedna ważna informacja, ponieważ nie wiemy, jaka będzie sytuacja po wakacjach, możliwe jest dalsze zdalne nauczanie i nie będę miała możliwości przekazać Wam zakupionych podręczników.
Dlatego proszę wszystkich rodziców o zakupienie swojemu dziecku
już podczas wakacji podręcznika do religii na rok szkolny 2020/2021.
Dzieci, które zostają w zerówce będą korzystać z:

Klasa 0: Podręcznik: „Tak! Jezus mnie kocha”.

Autorzy: E. Kondrak, D. Kurpiński, J. Snopek.
Wydawnictwo „Jedność” – Kielce
Dla dzieci, które idą po wakacjach do klasy I:
Klasa I: Podręcznik: „Poznaję Boży świat”.

Autorzy: ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak, J. Snopek.
Wydawnictwo „Jedność” – Kielce
Zarówno klasa 0 jak i klasa I będzie korzystać z nowych podręczników dostosowanych do nowej podstawy programowej.

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE KL.0 A,0 B, 0 C,0 D ( 5 i 6– latki)

JĘZYK ANGIELSKI

Drodzy rodzice i drogie dzieci!
Do tej pory informacja, co mają robić dzieci z oddziałów przedszkolnych z języka angielskiego była przekazana w postaci kart ,które zostały odebrane razem z podręcznikami i kartami do nauki, ale nie jestem pewna, czy wszyscy rodzice odebrali je i czy nie zostały zgubione , dlatego postanowiłam komunikować się z Wami poprzez zakładkę: Oddziały przedszkolne.

W okresie zawieszenia pracy w szkole proponuję dzieciom korzystanie z materiałów dostępnych w internecie.

Proponowane materiały:

*Kolory i słowa po angielsku dla dzieci Lulek.TV

*Memo i przedszkolaki-język angielski dla przedszkolaków

*My English Angielski dla dzieci i początkujących

*Dingo Lingo Angielski dla dzieci

*Gabi and Alex-You Tube (różne odcinki)

*Piosenki dla dzieci po angielsku*

*Angielski dla dzieci-Super Kid (wybierać dostępne ,bezpłatne strony)

Proszę rodziców, by zachęcili swoje pociechy do korzystania z tych materiałów i pomogli im w odszukaniu ich i zrozumieniu tego co oglądają,czy słuchają.

Oprócz tego dzieci mogą utrwalać słówka,których uczyły się na lekcjach języka angielskiego w oddziale przedszkolnym(nazwy kolorów,cyfr,jedzenia,owoców,warzyw,zabawek,przyborów szkolnych,emocji itp.) oraz poznane piosenki i rymowanki.

Drodzy rodzice!

Podaję słownictwo i zwroty( wraz z wymową i tłumaczeniem na język polski) ,których dzieci uczyły się w oddziale przedszkolnym w trakcie roku szkolnego. Mam nadzieję,że to pomoże Wam rodzicom w wykonaniu z dziećmi ćwiczeń utrwalających poznane słownictwo i systematycznym powtarzaniu .

Numbers (nambers)-Liczby

one (łan)-jeden

two (tu)-dwa

three (tri)-trzy

four (for)-cztery

five (fajf)-pięć

six (siks)-sześć

seven ( sewen )-siedem

eight (ejt)-osiem

nine (najn)-dziewięć

ten (ten)-dziesięć

Colours (kalars)-Kolory

white (łajt )-biały

yellow (jeloł)-żółty

pink ( pynk)-różowy

red (red)-czerwony

green (gryn)-zielony

blue (blu)-niebieski

orange (orendż)-pomarańczowy

brown (brałn)-brązowy

black (blak)-czarny

purple (perpyl)-fioletowy

Toys (tojz)-Zabawki

teddy bear (tedy ber)-miś pluszowy

doll (dol)-lalka

ball (bol)-piłka

car (kar)-samochód

Animals (anymalz)-zwierzęta

pets (pets)-zwierzęta domowe

cat (kat)-kot

dog (dog)-pies

rabbit (rabit)-królik

fish (fysz)-ryba

Shapes (szejps)-Kształty

circle(sekol)-koło

triangle (trajangol)-trójkąt

rectangle (rektangol)-prostokąt

square (skłer)-kwadrat

Family (famyly)-Rodzina

mammy (mamy)-mama

daddy (dady)-tata

brother (brader)-brat

sister (syster)-siostra

baby (bejbi)- malutkie dziecko

Fruits (fruts) -Owoce

orange (orendż)-pomarańcza

grapes (grejps)-winogrona

lemon (lemen)-cytryna

strawberry (stołbery)-truskawka

pear (per)-gruszka

plum (plam)-gruszka

apple (apol)-jabłko

banana (banana)-banan

Vegetables (wedżteboz)-Warzywa

tomato (tumatoł)-pomidor

cucumber (kjukamber)-ogórek

carrot (karot)-marchew

onion (anion)-cebula

Body (body)-Ciało

head (hed)-głowa

eyes (ajz)-oczy

ears (irs)-uszy

mouth (mauf)-usta

nose (nołs)-nos

shoulders (szolderz)-ramiona

arms (armz)-ręce

hands (handz)-dłonie

legs (legz)-nogi

feet (fit)-stopy

toes (tołz)-palce od nóg

knees (niz)-kolana

fingers (fyngerz)-palce u rąk

tummy (tamy)-brzuch

Farm animals (farm anymalz)-Zwierzęta na farmie

cow (kał)-krowa

horse (hors)-koń

sheep (szip)-owca

duck (dak)-kaczka

…………………………………………………………………………………………………………………………….

happy (hapy)-szczęśliwy

sad (sad)-smutny

…………………………………………………………………………………………………………………………….

pen (pen)-długopis

pencil (pensyl)-ołówek

rubber (raber)-gumka

book (buk)-książka

………………………………………………………………………………………………………………………………

dirty hands (derty handz)-brudne ręce

clean hands (klin handz)-czyste ręce

Clap your hands! (klap jor handz)-Klaśnij w dłonie!

Stamp your feet!(stamp jor fit)-Tupnij stopami!

Wave your arms !(łejw jor armz)-Pomachaj rękami!

!Nod your head!(Nod jor hed)-Kiwnij głową

Listen!(lysen)-Słuchaj/Słuchajcie!

Look !(luk)-Patrz/Patrzcie!

Look at me! (luk at mi)-Patrz /Patrzcie na mnie!

Listen to me !(lysen tu mi)-Słuchaj/Słuchajcie mnie!

Look at the board! (luk at de bord)- Patrz/Patrzcie na tablicę!

Give me your picture!(giw mi jor pykczer)-Daj/Dajcie mi swój rysunek!

Give me your notebook !(giw mi jor nołtbuk)-Daj/Dajcie mi swój zeszyt!

Go to toilet !(goł tu tojlet)-Idź /Idźcie do toalety!

Take the ball! (tejk de bol)-Weź /Weźcie tę piłkę!

Wash your hands !(łosz jor handz)-Umyj/Umyjcie swoje dłonie!

W razie problemów lub pytań proszę komunikować się ze mną drogą mailową.

Mój adres e-mail to: [email protected]

lub telefonicznie 880 558 144

Niech to będzie taka wspólna rodzinna nauka języka angielskiego!

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE – 6-latki

Zadania do wykonania w tym tygodniu (27-30.04.2020):

Poniedziałek

  • Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 64-67

Za pomocą tej książki ćwiczymy również czytanie.

Wtorek

  • Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.18-20
  • Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 62-63

Środa

  • Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.21,23-25

Czwartek

  • Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 26-29

Prosimy o wykonanie flagi Polski dowolną techniką. Zdjęcia prac przesyłamy do 4 maja.

Przypominamy o ćwiczeniu podziału wyrazów na sylaby i głoski, czytaniu, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10, omawianie z dziećmi różnych obrazków oraz historyjek obrazkowych, ćwiczenia w rozpoznawaniu liter oraz liczb, dni tygodnia, miesięcy.

W związku ze zbliżającym się świętem narodowym (Święto Flagi , Konstytucji 3 Maja) proszę przypomnieć dzieciom symbole narodowe – hymn, godło, flaga.

W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z wychowawcą.

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 5 – latki

Zadania do wykonania w tym tygodniu

Poniedziałek 27.04.2020

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 12 – 13 Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str. 63 – 64

Wtorek 28.04.2020

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 ( fioletowa) str.16,17,18

Środa 29.04.2020

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 20, 21, 22, 23

Czwartek 30.04.2020

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 25, 26, 27 Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str. 65

Prosimy o odebranie z wyprawki plastycznej kart nr 21, 22 oraz karty M i wykonanie ich do 4 maja 2020 r. Zachęcamy rodziców do wspólnej zabawy przy piosence” Stary Donald farmę miał”. Podajemy link do piosenki https://youtu.be/KITSIpt5GzA Przypominamy o dostarczeniu do szkoły Kart pracy nr 3. W razie pytań lub wątpliwości prosimy komunikować się drogą mailową. Klasa OC [email protected] Klasa OD [email protected]

Oddziały przedszkolne 6-latki – zadania do wykonania w dniach

04 – 08.05.2020

Poniedziałek

Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 68-69

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.28-29

Nowe przygody Olka i Ady. Czytanka – czytają rodzice z dzieckiem str. 72-73

Wtorek

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.30-33

Środa

Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 70-71

Dzieci ćwiczą czytanie za pomocą tekstu ze str. 71

Czwartek

Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 72-73

Nowe przygody Olka i Ady. Czytanka – czytają rodzice z dzieckiem str. 66-69

Prosimy o namalowanie farbami lasu – zdjęcia przesyłamy do wychowawcy.

Piątek

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.34-35

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 na konkretach (klocki, nakrętki, koraliki)

Przypominamy o przesłaniu w dniu dzisiejszym wykonanej flagi oraz karty pracy z literką ż.

Oddziały przedszkolne 5-latki – zadania do wykonania w dniach

04 – 08.05.2020

Poniedziałek

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 28 – 29

Wtorek

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 30 – 31

Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str.66

Środa

Nowe przygody Olka i Ady.Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 32 – 33

Czwartek

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 34 – 35

Piątek

Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str. 67

Oddziały przedszkolne 6-latki – zadania do wykonania w dniach

11 – 18.05.2020

Poniedziałek

Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 74-75

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.36-37

Wtorek

Proszę udostępnić filmik dzieciom

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.38-39

Karta plastyczno-techniczna ,,Pierwszy motyl” nr 19

Środa

Nowe przygody Olka i Ady. Czytanka str. 74-77 – dzieci czytają razem z rodzicami

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.40-41

Czwartek

Karta pracy 18 – ,,Co się ukryło na obrazkach?”

Karta plastyczna nr 23 – ,,Łąka w maju”

Piątek

Puzzle przedstawiające łąkę – wyrywamy puzzle, układamy i naklejamy na kartkę

Karta pracy ,,Zuzia i Maciuś wybrali się na łąkę…” + literka ł do pisania

Poniedziałek – 18.05.2020

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.42-43

Obrazek do pokolorowania przedstawiający łąkę – karta L

Prosimy o odbiór kart pracy 12.05 lub 13.05 w godz. 9-12.

Do kart zostały dołączone karteczki z obrazkami do wycięcia. Karteczki te służą do ćwiczenia głoskowania i podziału wyrazów na sylaby.

Oddziały przedszkolne 5-latki – zadania do wykonania w dniach

11 – 18.05.2020

Poniedziałek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.36 – 38

Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Zabawa w chowanego” celem wyjaśnienia, co to jest barwa ochronna. Link do opowiadania https://youtu.be/WlenhrNhNKg

Wtorek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 39 – 41

Zachęcamy do swobodnych zabaw ruchowych przy piosence „Wiosna na łące” https://youtu.be/814z9Tpphkw

Środa

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 42

Karta plastyczna „Pierwszy motyl” nr 19

Czwartek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 43

Proponujemy wspólny spacer na wiosenną łąkę celem obserwacji roślin i zwierząt występujących na łące.

Piątek

Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str. 68

Obrazek do pokolorowania przedstawiający łąkę – karta L

Prosimy o odbiór kart pracy 12.05 lub 13.05 w godz. 9-12.

Zachęcamy do swobodnych zabaw ruchowych na własnym podwórku z dostępnymi przyborami i z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych.

Oddziały przedszkolne 6-latki – zadania do wykonania w dniach

19 – 25.05.2020

Wtorek

Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 76-77

Proszę namalować farbami kolorową łąkę majową.

Środa

W ciągu całego tygodnia uczymy dzieci następującej piosenki

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.44 – 45

Czwartek

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str.46 – 47

Nowe przygody Olka i Ady. Czytanka – czytają rodzice z dzieckiem str. 78-81

Piątek

Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 78 – pisanie i nauka czytanki. Prosimy o przypomnienie czym zajmuje się: policjant, stomatolog, inżynier, kierowca, ogrodnik, rolnik, strażak, fryzjer, okulista, farmaceuta.

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 48 – 49

Poniedziałek

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 50 -52

Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 79 – nauka czytanki.

Wyjaśniamy dzieciom co robi ornitolog, zdun, kaletnik, kowal, zecer.

Teksty pomocnicze dla rodziców:

Ornitolog to osoba zajmująca się obserwacją,opisem i czasami fotografią ptaków. Praca ornitologa polega na długotrwałych obserwacjach i zapisach zdobytych informacji.Osoba ta musi być cierpliwa i umiejętnie rozróżniać każdy ich rodzaj i gatunek. Dzięki tej pracy znamy wygląd,rodzaj i nazwy ptaków oraz posiadamy informacje związane ze zwyczajami, trasami przelotów oraz lęgowiskami ptaków. 

Zdun to osoba zajmująca się budową oraz naprawą pieców różnego rodzaju – chlebowych, kuchennych lub najzwyklejszych, pokojowych. Z jego usług korzysta się również, gdy w mieszkaniu chcemy mieć kominek.

Kaletnik zajmuje się wytwarzaniem, konserwowaniem i naprawą przedmiotów użytkowych, wykonanych ze skóry naturalnej, skóry sztucznej, czy tkanin, ze szczególnym uwzględnieniem elementów garderoby; pasków, torebek, toreb podróżnych, portfeli i tak dalej

Kowal – zawód polegający na tworzeniu przedmiotów z metalu. Kowale zajmowali się wyrobem przedmiotów użytkowych z metalu, głównie z żelaza. Zajmowali się również podkuwaniem koni oraz pielęgnacją końskich kopyt. Poza tym kowale wykonywali wiele innych przedmiotów, jak kraty do okien, okucia drzwiowe, zawiasy, okucia skrzyń, okucia do wozów, ruszty, rożny, uchwyty do łuczyw, kute obręcze do beczek, gwoździe budowlane, narzędzia.

Zecer – człowiek, który ręcznie lub maszynowo składał tekst w drukarni.

Cały czas ćwiczymy z dziećmi pisanie literek i cyferek, podział na sylaby i głoski, dni tygodnia, pory roku, nazwy miesięcy, liczenie w zakresie 10, wycinanie, wyrywanie, klejenie, lepienie z plasteliny, wyklejanie.

Prosimy wykonywać zadania zgodnie z harmonogramem. Przypominamy o przesyłaniu do wychowawcy wykonanych kart (przede wszystkim prac plastycznych i kilku kart pracy).

Oddziały przedszkolne 5-latki – zadania do wykonania w dniach

18 – 22.05.2020

Poniedziałek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.44 – 45

Uczymy się na pamięć wierszyka o mamie

Moja mama jest jak wiosna

taka piękna i radosna.

Kocha mnieja o tym wiem

i ja mamo kocham cię!

Wtorek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 46 – 48

Zachęcamy do wspólnej zabawy rodzinnej „Kto jest wyższy? Kto jest niższy?”

Środa

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 49 – 50

Praca plastyczna „Laurka dla mamy i taty”karta nr 24

Czwartek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 51 – 53

Uczymy się piosenki pt.”Co powie tata”. Link do piosenki https://youtu.be/CxYLoa3Fgz8

Piątek

Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str.69 – 71

Bajka do obejrzenia „Króliczek Alilo”. Link do bajki https://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU

Zachęcamy do swobodnych zabaw ruchowych na własnym podwórku z dostępnymi przyborami i z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych.

Język angielski 0A,0B,0C,0D

Bardzo proszę o powtórzenie z dziećmi słownictwa ,którego uczyły się w oddziałach przedszkolnych (słownictwo zamieszczone jest wyżej na tej stronie przy języku angielskim )oraz,które poznały po obejrzeniu podanych wyżej na tej stronie materiałów z internetu .Następnie proszę o wykonanie przez dzieci prac plastycznych ( z pomocą rodziców)przedstawiających zobrazowane słówka,które najlepiej zapamiętały w języku angielskim ,które rozumieją , potrafią wymówić lub przetłumaczyć na język polski.Na przykład,jeśli dziecko zna słowa:kot (cat) ,ryba(fish),pomarańcza(orange),książka(book) ,różowy (pink)w języku angielskim, rysuje na jednej kartce z bloku lub kartce ksero :kotka,rybkę,pomarańczę,książkę i maluje różową plamę lub zamalowane na różowo kółeczko.Zamiast rysunków może wkleić obrazki tych rzeczy wycięte ze starych gazet ,książek,naklejki itp..Kartkę z rysunkiem proszę podpisać imieniem i nazwiskiem dziecka ,wpisać klasę ,np,0A ,a następnie zrobić zdjęcie kartki z rysunkiem i wysłać do sprawdzenia pod numer telefonu 880 558 144 lub na adres e-mail : [email protected]

Pozdrawiam i życzę miłej nauki!

Prace przysyłamy do 8 czerwca!

Oddziały przedszkolne 6-latki – zadania do wykonania w dniach 26.05 – 01.06.2020r.

WTOREK

Drogie Mamy! Z okazji Waszego święta składamy Wam najserdeczniejsze życzenia:zdrowia, pomyślności, spełnienia marzeń oraz pogody ducha, a także cudownych chwil pełnych uśmiechu i nieustającego zadowolenia ze swoich pociech.

Z okazji Święta Mamy uczymy dzieci wierszyka:

Mamo,mamo – co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Mamo,mamo – kocham Cię!

Prosimy o wykonanie laurki dla mamy.

ŚRODA

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 53

Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 (zielona) str. 80 – dzieci czytają wspólnie z rodzicami i powtarzają poznane cyfry i liczbę dwucyfrową 10.

Prosimy o namalowanie portretu mamy techniką dowolną.

CZWARTEK

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 54-55

Przypomnienie pojęć: cięższy – lżejszy.

Na podstawie zamieszczonego filmiku wykonujemy wagę i uczymy swoje dziecko oceniać co jest cięższe a co lżejsze.

PIĄTEK

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 (fioletowa) str. 56-57

Nowe przygody Olka i Ady. Czytanka – czytają rodzice z dzieckiem str. 82-83

Propozycja zabaw matematycznych dla dzieci

PONIEDZIAŁEK

Zamieszczamy propozycje zabaw z dzieckiem w domu i życzymy udanej zabawy:)

Przypominamy o przesyłaniu wykonanych prac do wychowawcy.

Od dnia 01.06.2020 r. od poniedziałku do środy w godz.8-12 wydawane będą informacje o gotowości szkolnej dziecka.

Oddziały przedszkolne 5-latki – zadania do wykonania w dniach 25.05.- 29.05.2020 r.

Poniedziałek

Prosimy o udostępnienie dziecku opowiadania do wysłuchania „Piłka dla wszystkich” Agaty Widzowskiej w celu kształtowania postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.54

Utrwalamy nazwy dni tygodnia.

Wtorek

Zachęcamy do obejrzenia filmiku, a następnie do wykonania prostej wagi i zabaw z ważeniem.

https://youtu.be/h2LGXt0f014

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.55

Środa

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 56 – 58

Czwartek

Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str.72 – 74

Praca plastyczna – wypchnąć puzzle „Wiosenna łąka”, ułożyć i przykleić na kartonie.

Piątek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.59

W związku ze zbliżającym się Dniem Dziecka proponujemy film „Dzieci Świata”

Zachęcamy do swobodnych zabaw na świeżym powietrzu

Prosimy o odbiór rzeczy z indywidualnych szafek dzieci w dniu 27.05 (środa) w godz. 8.00 – 12.00

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 6-LATKI – zadania do wykonania od dnia 02.06 do 08.06.2020r.

WTOREK

Po wspólnym obejrzeniu filmiku przeprowadzamy rozmowę na temat dzieci z różnych stron świata – Jaki mają kolor skóry?Gdzie mieszkają? Jak się ubierają?Jak żyją?
Rodzice czytają informacje oraz polecenia na temat dzieci z różnych stron świata. Dzieci próbują rozwiązać zadania.

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 58-59

ŚRODA

Nauka wiersza na pamięć:

Jeden,dwa – wołaj psa!

Trzy, cztery – na spacerek.

Pięć, sześć – pies chce jeść.

Siedem, osiem – aport, proszę!

Dziewięć, dziesięć – pies kość niesie.

Pewnie ją zakopie w lesie.

Kolorowanka matematyczna do wykonania + cyferki do pisania

CZWARTEK

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 60 – 61

Prosimy o wykonanie łódki z papieru wg instrukcji w książce.

Karta z literkami do pisania.

PIĄTEK

Razem z dziećmi słuchamy piosenki i przeprowadzamy rozmowę na temat Praw Dzieci.

Kolorowanka do pomalowania + zadanie na drugiej stronie kartki

PONIEDZIAŁEK

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 62-63

Zakładamy dzieciom dwa zeszyty (w kratkę oraz w trzy linie), w których dzieci ćwiczą pisownię poznanych liter i cyfr.

UWAGA!!!!!!

PROSIMY O DOSTARCZENIE DO SZKOŁY DO 05.06

  • TRZECIEJ CZĘŚCI PODRĘCZNIKA (książka fioletowa)
  • KSIĄŻKI LITERY I LICZBY cz.2 (książka zielona)

PRZYPOMINAMY O ODBIORZE INFORMACJI O GOTOWOŚCI DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ (wyniki diagnozy końcowej) ORAZ PRZYBORÓW SZKOLNYCH.

KARTY PRACY NA TEN TYDZIEŃ UMIESZCZONE SĄ W TORBACH Z PRZYBORAMI SZKOLNYMI.

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 5- latki – zadania do wykonania w dn. 01.06.- 05.06.2020r.

Poniedziałek

Z okazji Dnia Dziecka składamy naszym wychowankom najserdeczniejsze życzenia

Wtorek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.60 – 61.

Oglądanie bajki „Wakacyjne szlaki” z serii przygód Bolka i Lolka

Praca plastyczna „Wakacje na Wybrzeżu”.

Należy pomalować kartkę z bloku technicznego tak, aby była podzielona na 3 pasy: żółty (piasek na plaży), niebieski (morze), jasnoniebieski (niebo).Następnie przyklejamy gotowe elementy z karty nr 4 w odpowiednich miejscach na wyschniętej, pomalowanej kartce.

Środa

Nowe przygody Olka i Ady ( różowa) str.75 – 76.

Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.Sposób wykonania: dzieci formują z pogniecionego papieru pasmo górskie, przyklejają je na kartce z bloku technicznego, malują farbami plakatowymi na różne odcienie brązu, a następnie malują drzewa iglaste u podnóża gór.

Czwartek

Swobodne zabawy ruchowe przy piosence „Lato na dywanie”.

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.62 – 63.

Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str.77.

Piątek

Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str.78.

Rozmowa na temat nowej pory roku – poznawanie oznak lata.

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.64 – 67.

Spacer po najbliższej okolicy – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 6-latki – zadania do wykonania w dniach 09,10, 15.06.2020r.

WTOREK

Nowe przygody Olka i Ady. Czytanka – czytają rodzice z dzieckiem str. 84-85

Przeprowadzamy z dzieckiem rozmowę na temat globusa – Co to jest? Jak wygląda?Co przedstawia? Do czego służy?

Dzieci wykonują obrazek wg instrukcji przedstawiający Ziemię.

ŚRODA

Dzieci słuchają tekstu i odpowiadają na pytania:
– Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
– Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
– Jakie kontynenty były widoczne na globusie?
-Co wskazywał palec Olka?
– Co wskazywał palec taty?
– Gdzie chciała pojechać mama?
– Co wspominała cały czas Ada?
– Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

Praca plastyczna ,,Gdzie chciałabym/chciałabym pojechać na wakacje?” – technika dowolna.

Dzieci dzielą na sylaby i głoski: rak, kot, oko, las, lis, ekran, walizka, rower, arbuz, motyl, okno, lalka, torba, misa, tort, obraz, ananas, okulary, telewizor, hipopotam.

PONIEDZIAŁEK

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza i obrazków zawartych w książce Nowe Przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.64-65

Pytania:

Po czym poznajemy, że przyszło lato?

Co dzieje się na polu, w sadzie, w ogrodzie i w lesie?

Co robią dzieci w czasie lata?

Za co lubimy lato?

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 66-67

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 5- latki – zadania do wykonania w dn. 08.06.- 10.06.2020r.

Poniedziałek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.68 – 71

Filmy dla dzieci o bezpieczeństwie w czasie wakacji

Wtorek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 72

Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str. 79

Wysłuchajcie piosenki „Do widzenia przedszkole” i nauczcie się na pamięć ostatniej zwrotki i refrenu

Środa

Utrwalamy liczenie w zakresie 10 z kosmitą Ubu

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str. 73 – 74

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 6-latki – zadania do wykonania w dniach 16 – 22.06.2020r.

WTOREK

Wypowiedzi dzieci na temat ich wakacyjnych planów.

Rodzice czytają wiersz:

Nadchodzą wakacje, słoneczna pora.

Słoneczny uśmiech śle więc predszkolak.

I tym uśmiechem ze słonkiem razem ogrzeje wszystkie nadmorskie plaże.

Promienny uśmiech prześle też górom, by się nie kryły za wielką chmurą.

Ma jeszcze uśmiech dla wszystkich dzieci.

Niech im w wakacje słoneczko świeci.

Rozmowa na temat wiersza:

  • Kto przesyłał uśmiechy?
  • Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
  • Dlaczego przesyłał je dzieciom?

Nowe Przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 – str. 68-69

Uczymy dzieci piosenki o wakacjach.

ŚRODA

Dzieci oglądają filmik i opowiadają jak dbać o bezpieczeństwo w czasie letniego wypoczynku.

Nowe Przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 – str. 70-71

Ćwiczymy z dziećmi liczenie na podstawie obejrzanego filmiku, układamy działania za pomocą groszków, patyczków, klocków itp. np. 3+4=7, 3+4+3=10, 10-3=7, 7-3=4

CZWARTEK

Opowiadanie Agaty Widzowskiej

Pocieszajki dla maluchów

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.

Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze

grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie

przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach.

Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały.

Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia.

Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:

– O! Popatrz, misiu, tu jest łazienka,

wodą się zmywa farbę na rękach,

a ty masz łapki całe w powidłach,

więc musisz użyć wody i mydła!

Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę:

Kum, kum, kum!

Rech, rech, rech!

Było przedszkolaków trzech.

Hopsa, w lewo!

Hopsa, w prawo!

Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!

Ucz się, misiu, z nimi ćwicz, skacz i do dziesięciu licz!

Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej…

Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek.

Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę.

Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały:

– Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom.

Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić.

– Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.

– Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A – przeliterowała.

– A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada.

– Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.

– Mnie też!

– I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła się Kasia.

– Kwadraty – dokończyła Ada.

– Tak! Kwadraty!

– I co jeszcze?

– Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.

– I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada.

– A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani

kazała mu szybko wypłukać buzię.

– Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.

– I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!

– Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji.

– Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.

Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać

swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami.

Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.

– Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.

– Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.

– A co to są pocieszajki?

– To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał,

to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko.

Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej.

– To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.

– Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.

Rozmowa na temat opowiadania

− Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

− Co przygotowali młodsi koledzy?

− Co robiły Ada i Kasia?

− Kogo pożegnała Ada?

− Co to były pocieszajki Ady?

− Gdzie je zostawiła?

POCIESZAJKI

Zachęcamy was do wykonania obrazka – pocieszajki dla innego dziecka. Może to być wesoły latawiec lub klaun. Propozycje poniżej:

PIĄTEK

KAŻDY PRZEDSZKOLAK WIE, BY BYĆ ZDROWYM TRZEBA RUSZAĆ SIĘ!

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Samochody.

Dziecko biega w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydaje odgłosy

poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum. Na sygnał – uderzenie w bębenek

– zatrzymuje się i trąbią: pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego poruszania się.

• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych

– Trawa i chmury.

Na hasło: Trawa, dziecko przykuca; na hasło: Chmury, staje na palcach, wyciąga ręce

w górę i porusza nimi w prawo i w lewo – naśladuje chmury płynące po niebie.

• Ćwiczenie tułowia – skręty – Śledzimy lot samolotu.

Dziecko siedzi skrzyżnie. Jedną rękę ma na kolanach, a z drugiej tworzy daszek nad oczami.

Wykonuje skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę– obserwuje lot samolotu.

• Ćwiczenie równowagi – Rysujemy koła.

Dziecko, w staniu na jednej nodze, rysuje stopą w powietrzu małe koła i duże koła. Ćwiczenie

wykonuje raz jedną, raz drugą nogą.

Nowe przygody Olka i Ady. Czytanka – czytają rodzice z dzieckiem str. 86-89

Nowe Przygody Olka i Ady. Karty pracy cz.4 – str. 72-73

PONIEDZIAŁEK

Dzieci wykonują laurkę lub prezent dla taty.

Przypominamy nazwy miesięcy za pomocą wiersza:

W styczniu Nowy Rok przychodzi, często mrozem grozi.

W lutym czyni to tak samo.

W marcu bywa jak w garncu (…).

Kwiecień z majem w zieleni skąpane (…).

Czerwiec obiecuje radości wiele, bo – moi przyjaciele – lipiec i sierpień to wakacji czas (…).

Wrzesień i październik zmieniają kolory ziemi (…).

W listopadzie smutek na drzewa się kładzie.

A w grudniu zmęczony pracą Stary Rok żegna się i … zaprasza Nowy Rok (…).

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 5-latki – zadania do wykonania w dniach 15 – 19.06.2020r.

Poniedziałek

Nowe przygody Olka i Ady cz. 4 (fioletowa) str.75 – 77

Wtorek

Nowe przygody Olka i Ady cz.4 (fioletowa) str.78

Latem możemy zaobserwować w przyrodzie piękne zjawisko optyczne, jakim jest tęcza. Jak powstaje tęcza?

Proponujemy obejrzenie filmu o powstawaniu tęczy, a następnie spróbujcie wykonać taką piękną tęczę samodzielnie – technika dowolna.

Środa

Nowe przygody Olka i Ady (różowa) str. 80

Czwartek

Propozycje aktywności fizycznej dla dzieci latem

Piątek

Proponujemy pracę plastyczną według instrukcji.

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 5-latki – zadania do wykonania w dniach 22- 26.06.2020r.

Poniedziałek

Utrwalamy poznane literki – film.

Przypominamy zasady bezpieczeństwa na rowerze

Wtorek

Utrwalamy poznane figury geometryczne – film.

A teraz proponujemy zabawy z figurami z wyprawki. Spróbujcie ułożyć z nich dowolne obrazki.

Środa

Zachęcamy do wysłuchania piosenek i obejrzenia bajki o lecie i wakacjach.

Czwartek

Na pewno lubicie jeść czereśnie, które dojrzewają na początku lata. Czy zauważyliście, że czereśnie pękają po deszczu? Zapraszamy do zabawy badawczej. Kilka dojrzałych czereśni włóżcie do miski z wodą. Następnego dnia zobaczcie co się z nimi stanie.

Piątek

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE 6-latki – zadania do wykonania w dniach 23- 25.06.2020r.

WTOREK

Dzieci składają życzenia swoim tatusiom i dają wcześniej wykonane laurki.

ŚRODA

Nowe przygody Olka i Ady. Czytanka – dzieci czytają z rodzicami – str. 90-91

W ramach utrwalenia wiadomości o tym jak powstaje cukier dzieci oglądają filmik.
Wspomnienia z Manufaktury Cukierków:)

CZWARTEK

Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy – str. 74-78

Nowe przygody Olka i Ady . Czytanka – dzieci czytają razem z rodzicami – str. 94-95

Klika wskazówek na temat bezpieczeństwa podczas wakacji.

Prosimy o powtarzanie w czasie wakacji poznanych liter, cyfr, czytania, liczenia, podziału wyrazów na sylaby i głoski, figur geometrycznych, miesięcy, dni tygodnia, pór roku itd.

PIĄTEK

PRZYPOMINAMY, ŻE ROZDANIE DYPLOMÓW W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH ODBĘDZIE SIĘ 25. 06. 2020R. W NASTĘPUJĄCYCH GODZ.:

  • kl. 0A – godz.9.00 – 9.30 sala gimnastyczna
  • kl. 0B – godz. 9.45 – 10.15 świetlica szkolna
  • kl. 0C – godz. 10.30 – 11.00 sala gimnastyczna
  • kl. 0D – godz. 11.15 – 11.45 świetlica szkolna

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE

5-6-latki 29-31.03.2021r.

Propozycje prac plastycznych do wykonania w okresie przedświątecznym:

Propozycje zabaw wielkanocnych z dziećmi:

Symbole wielkanocne
Wielkanocne zwyczaje

Zachęcamy do wspólnej zabawy z dziećmi w domach oraz rozmowy o tradycjach i symbolach wielkanocnych. Prosimy również o przesyłanie na Messengera zdjęc prac wielkanocnych wykonanych przez dzieci. Można inspirować się propozycjami zawartymi w linku powyżej lub stworzyć własne pomysły.

Materiały do pracy zdalnej – 5-latki

ŚRODA 07.04.2021 Wiosna w gospodarstwie

  1. Film edukacyjny ,,Wiejskie zwierzęta”
Rodzic pokazuje dziecku filmik o wiejskich zwierzętach. Dziecko swobodnie wypowiada się na temat zwierząt żyjących w gospodarstwie.

2.Zabawa doskonaląca pamięć – Co się dzieje na obrazku?

Rodzic kładzie na stole dowolną ilustrację przedstawiającą pracę rolnika na wsi. Dziecko przygląda się zdjęciu i stara się zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Rodzic zasłania zdjęcie i prosi dziecko, aby opowiedziało o tym co działo się na zdjęciu

3. Rozmowa na podstawie opowiadania Wiejskie ustronie (autorka: Ewa Stadtmuller)

Rodzic czyta dziecku opowiadanie:

 – Nie uwierzycie, co się nam przytrafiło! – opowiadał przy kolacji dziadzio. Postanowiliśmy z babcią zabrać was na parę dni na wieś, więc zacząłem szukać gospodarstwa agroturystycznego położonego w jakiejś ładnej i spokojnej okolicy. Znalazłem. Miejsce dobrze mi znane. Patrzę na nazwisko gospodarza – coś takiego! Mój kolega z dzieciństwa też nazywał się Maciszek, ale na imię miał Staś, a nie Janusz. Dzwonię. I cóż się okazuje…? – ten Janusz to rodzony syn Stasia. Ale było radości! Staś zaprosił nas do siebie razem z wnukami.

 – Pojedziemy na wieś? – ucieszyła się Ada.

– Oczywiście – jeśli rodzice się zgodzą – zaznaczyła babcia. Na szczęście mama z tatą nie mieli nic przeciwko temu. Olkowi zdawało się nawet, że tata puścił oko do mamy, zupełnie jakby chciał powiedzieć: „Nareszcie będziemy mieli trochę czasu tylko dla siebie”.

Gospodarstwo agroturystyczne, pod wdzięczną nazwą „Ustronie”, okazało się miejscem wymarzonym na odpoczynek. Pan Staś nie ukrywał wzruszenia.

– Wasz dziadek przyjeżdżał tu z rodzicami na wakacje – opowiadał Olkowi i Adzie.

– Chodziliśmy razem na grzyby i jagody, paśliśmy krowy… – Ma pan krowy? – zainteresował się natychmiast Olek.

– A mam – uśmiechnął się kolega dziadka.

– Ta starsza to Jagoda, a ta młodsza – Malina.

– A kaczuszki? – chciała wiedzieć Ada.

– Kaczuszki też są. Całe popołudnie dzieci spędziły na zwiedzaniu stajni, obory i kurnika. Adzie najbardziej podobało się karmienie kur i kaczek, a Olkowi – królików. Oboje z zachwytem przyglądali się, jak pan Staś czyści konia.

– Co prawda do pracy w polu używam traktora – opowiadał pan Staś – ale kiedy do Janusza przyjadą goście, to każdy dzieciak marzy, żeby wsiąść na prawdziwego rumaka. Olkowi natychmiast zaświeciły się oczy.

– A czy ja… też mógłbym się przejechać? – zapytał z nadzieją w głosie.

– Na koniu czy na traktorze? – chciał wiedzieć pan Staś.

 – Jak znam mego wnuka, to na jednym i drugim – zaśmiał się dziadzio. Trzy dni przeleciały jak z bicza strzelił. W tym czasie dzieci zdążyły zaprzyjaźnić się z Burym, który okazał się nadzwyczaj spokojnym koniem. Z Olkiem i Adą na grzbiecie spacerował po całym gospodarstwie, a w tym czasie prowadzący go za uzdę pan Stanisław opowiadał, jak mu się gospodarzy.

 Okazało się, że ma duże pole, na którym uprawia rzepak.

 – Musicie przyjechać w maju – zapraszał.

 – Zobaczycie, jak pięknie kwitnie.

 – Jak ty sobie, Stasiu, z tym wszystkim radzisz? – nie krył uznania dziadzio.

– Wstaję o piątej, oporządzam zwierzęta, a potem po kolei robi się, co trzeba – odparł zadowolony gospodarz.

– Wiesz, dziadziu, chyba będę rolnikiem – zwierzył się Olek, gdy trzeba było pożegnać wiejskie „Ustronie” i ruszać do miasta.

– Byłbyś gotów na tak ciężką pracę? – zdziwił się dziadzio.

– Jasne – kiwnął głową Olek.– A na wstawanie o piątej rano? – Nad tym musiałbym jeszcze popracować… – przyznał się największy śpioch w rodzinie.

Dziecko odpowiada na pytania:

− Co zobaczyły dzieci w gospodarstwie syna pana Stasia?

− Co robili Olek i Ada podczas wizyty w gospodarstwie?

− Jakie obowiązki ma do wykonania rolnik?

4. Rozwiązywanie zagadek słuchowychOdgłosy z wiejskiego podwórza.

Rodzic odtwarza dziecku dowolne nagranie odgłosów zwierząt gospodarskich (kura, kaczka, krowa, owca, koń, świnia, pies, kot, królik). Zadaniem dziecka jest nazwanie zwierzęcia, które wydaje odtwarzany dźwięk.

5. Łączenie sylwet zwierząt ze zdjęciami ich domów – Wiem wszystko o zwierzętach.

Rodzic drukuje obrazek, dziecko wycina obrazki. Dziecko układa na stole zdjęcia zwierząt i nazywa je. Dziecko układa sylwety zwierząt (jedna pod drugą) i podaje ich nazwy. Następnie dopasowuje i układa obok karteczki z nazwą ich domów.

6. Zwierzęta na wsi.

Dziecko lepi z plasteliny sylwety zwierząt z wiejskiego podwórka. Wykonuje także inne elementy wiejskiego krajobrazu (np. płot, koryto dla świnek, staw dla kaczek, drzewa, kwiaty), według własnych pomysłów. Praca może mieć charakter przestrzenny lub zostać wylepiona na kartce papieru. Wykonane prace przesyłamy na Messengera. Pozdrawiam i życzę miłej zabawy!

CZWARTEK 08.04.2021r. Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci.


1.Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Zgadnij jakie zwierzę jest na obrazku?

Rodzic kładzie je na stole obrazki zwierząt gospodarskich,  w taki sposób, aby dziecko nie widziało jakie zwierzę się na nich znajduje. Odkrywa je kolejno i pokazuje dziecku. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, jakie zwierzę znajduje się na fotografii – wykorzystujemy obrazki z poprzedniego dnia.

2. Zagadki ruchoweJakim jestem zwierzęciem?

Rodzic lub dziecko pokazuje za pomocą ruchu, jakim jest zwierzątkiem. Dziecko próbuje odgadnąć zagadkę. Jeśli zadanie jest zbyt trudne, naśladujemy głos tego zwierzęcia.

3. Zabawa ruchowa – Tor przeszkód.

Rodzic układa na podłodze poduszki, koce, butelki w taki sposób, aby powstał tor przeszkód. Zadaniem dziecka jest pokonanie toru przeszkód poruszając się tak jak: kura, koń, krowa, kaczka, piesek, kotek itp.

4. Zabawa dydaktyczna – Rodzina zwierząt.

Rodzic informuje dziecko, że każde dorosłe zwierzę ma swoje dziecko, które ma inną nazwę. Rodzic prezentuje dziecku ilustracje przedstawiające rodziny zwierząt. Wspólnie nazywają każde ze zwierząt. Dziecko porównuje wygląd zwierząt, określając najważniejsze różnice między nimi (np. kolor dorosłej kaczki i małego kaczątka).

5. Aktywne słuchanie piosenki Stary Donald farmę miał.

Rodzic korzystając z zasobów internetowych odtwarza dziecku piosenkę Stary Donald farmę miał. Dziecko słucha piosenki i stara się zapamiętać tekst. Rodzic odtwarza piosenkę kolejny raz. Dziecko śpiewa piosenkę i powtarza odgłosy zwierząt.

6. Praca plastyczna  – Łaciata krówka z papierowego kubka.

Dziecko rysuje markerem czarne łaty na papierowym kubku lub zwiniętej rolce białego papieru. Na białej kartce rysuje głowę krowy, ogon i nogi wraz z kopytami. Wycina gotowe elementy i przykleja je do kubka.

PIĄTEK 09.04.2021r. Co nam dają zwierzęta?

1. Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach hodowanych na wsi.

Rodzic czyta dziecku zagadki o zwierzętach hodowanych na wsi:

Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię. (koń)

Ma ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka. (świnia)

Ptak domowy, jajka znosi i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)

Je trawę na łące, czasem łaty ma. A gdy rolnik ją wydoi, to mu mleko da. (krowa)

Kiedy idzie polną ścieżką, kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)

2. Zabawa badawcza – Co nam dają zwierzęta?

Rodzic przygotowuje tacę z wybranymi produktami pochodzącymi od zwierząt. Dziecko dotyka produktów (wełna, skóra, jajka) oraz próbuje i określa ich smak (ser, mleko). Rodzic zwraca dziecku uwagę na to, że zwierzęta są dla ludzi źródłem pokarmu, którego nie powinno się marnować. Wyjaśnia dziecku, że dzięki hodowaniu zwierząt człowiek pozyskuje surowce do wytwarzania ubrań i butów.

Rodzic zadaje dziecku pytanie: Co można zrobić z mleka?

Dziecko podaje swoje propozycje. Rodzic omawia z dzieckiem wykorzystanie kolejnych produktów (wełny, jaj i piór).

3. Zabawa dydaktyczna – Znajdź i dopasuj.

Rodzic pokazuje dziecku kartę pracy przedstawiającą zwierzęta hodowane na wsi (kura, owca, krowa, świnia). Dziecko nazywa przedstawione zwierzęta.Następnie rodzic prosi dziecko, by znalazło ilustracje z produktami, które otrzymujemy od tych zwierząt (kura-jajka, owca- wełna, krowa-mleko, świnia-mięso). Dziecko łączy zwierzęta z odpowiednimi produktami i maluje obrazki.

4. Słuchanie odgłosów wiejskich zwierząt − Głosy z wiejskiego podwórka.

 Rodzic odtwarza dziecku nagrania odgłosów wiejskich zwierząt. Dziecko odgaduje, do jakiego zwierzęcia należy usłyszany dźwięk, naśladuje te odgłosy, a następnie sposób poruszania się tych zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

5. Zabawa ruchowa – Po nitce do kłębka.

Rodzic zawiązuje dowolny przedmiot na końcu wełnianej nitki i ukrywa go w pokoju dziecka. Następnie rozwija wełniany kłębek na podłodze i tworzy ścieżkę. Zadaniem dziecka jest poruszanie się po przygotowanej ścieżce. Zabawa kończy się w chwili znalezienia przedmiotu. Zabawę można dowolnie modyfikować i tworzyć nowe ścieżki.

6. Praca plastyczna – Świnka skarbonka z plastikowej butelki.

Rodzic nacina plastikową butelkę na grzbiecie w taki sposób, aby powstał otwór do wrzucania monet. Dziecko okleja butelkę różową bibułą lub papierem i wykleja z plasteliny oczy. Na białej lub różowej kartce rysuje uszy, nogi i ogonek. Wycina elementy i przykleja je do butelki. Świnka gotowa!

Materiały do pracy zdalnej – 6-latki

ŚRODA 07.04.2021 Gimnastyka to zabawa

Karta pracy, cz. 3, nr 62

Zachęcamy rodziców do przeczytania dzieciom wiersza J. Koczanowskiej pt. „Gimnastyka”.

Gimnastyka to zabawa
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny
żeby silnym być i zwinnym

Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć- nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.

Rozmowa na temat wiersza

– Co trzeba robić, aby być silnym i zdrowym ?

A teraz proponujemy naukę wiersza fragmentami, metodą ze słuchu, z wykorzystaniem rapowania. Rodzic rapuje po jednym wersie, a dziecko za nim powtarza.

Propozycja wykonania zabaw ruchowych przy podanej piosence.

Utrwalamy poznany wierszyk oraz poznajemy literkę j.

Zadania do wykonania z poznaną literką.

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 76.

Poznajemy letnie sporty i zabawy – film.

Karta pracy, cz. 3, nr 63

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 77

Prosimy o odbiór ze szkoły podręczników i wyprawki plastycznej w dniach 8.IV- 9.IV (czwartek, piątek)w godz: 8:30 do13:00

CZWARTEK 08.04.2021

Karty pracy cz.3 str.64 – 65

Dyscypliny sportowe –

Prosimy nauczyć się czytać się sylab i wyrazów z literką j,J z książki Litery i liczby.

Ćwiczenia w pisaniu

Ćwiczymy pisanie liter j J

PPIĄTEK 09.04.2021

Karty pracy cz.3 str.66

Ćwiczenia z piłką – film

Litery i liczby str.83-84

Ćwiczymy czytanie tekstu z literami j,J.

Doskonalimy orientację w przestrzeni