Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Edwarda Grzymały w Sadownem

->Biologia

17 marca, 2020

Klasa 4

Bardzo proszę o przeczytanie tematów od str. 114 do 134z podręcznika oraz proszę sobie wybrać z każdego tematu po 3 zadania z zeszytu ćwiczeń i wykonać je. Na końcu każdego tematu jest ramka „To najważniejsze! „Proszę je przepisać – to takie najważniejsze informacje z każdego tematu. To praca na te dwa tygodnie. Dla chętnych proponuję wykonanie pracy  A4 na temat Zdrowy styl życia. Pozdrawiam serdecznie

Klasa 5a i b

Bardzo proszę o przeczytanie tematów nr2 str. 98 Korzeń i nr3 Pęd. Budowa i funkcje łodygi i przepisanie z każdego z tych tematów ramki To najważniejsze! Oraz o wykonanie 3 dowolnie wybranych zadań z tych tematów w zeszycie ćwiczeń. To praca na te dwa tygodnie.

Klasa 6a i b

Bardzo proszę o przeczytanie tematów str. 93 Płazy- kręgowce wodno-lądowe i str.97 Przegląd i znaczenie płazów. Oraz o przepisanie ramek To najważniejsze! z obu tematów, następnie proszę wykonać 4 dowolnie wybrane zadania z zeszytu ćwiczeń z każdego z tematów. To praca na te dwa tygodnie. Pozdrawiam serdecznie

Klasa 7a i 7b

Bardzo proszę o przeczytanie tematów Budowa i rola układu nerwowego str. 173 Ośrodkowy układ nerwowy str. 177 oraz Obwodowy układ nerwowy. Odruchy str. 181 oraz Higiena i choroby układu nerwowego str 185 i wykonanie 3 dowolnie wybranych zadań w zeszycie ćwiczeń z każdego z tych tematów. To praca na te dwa tygodnie. Pozdrawiam serdecznie

Klasa 8a

Proszę o przeczytanie tematu str. 121 Zależności pokarmowe i przepisanie szarej ramki str. 121 pt. łańcuch pokarmowy i poziomy troficzne oraz z końca tematu ramki To najważniejsze! oraz wybranie 3 zadań z zeszytu ćwiczeń do tego tematu i wykonanie ich. Wszystko na ocenę. Pozdrawiam serdecznie

Klasa 8b

Proszę o wykonanie plakatu formatu A4 przedstawiającego dowolnie wybrany ekosystem (las, łąka, rzeka, jezioro, sad) minimum 20 gatunków. Praca na ocenę , proszę to przynieść po zakończeniu kwarantanny. Pozdrawiam serdecznie

26.03.2020

Klasa 4a

Witam. Bardzo proszę o przeczytanie z podręcznika str.135-136 Podsumowania działu 5 i przepisanie do zeszytu punktów 1, 4, 6,7 a zadanie 8 proszę napisać na kolorowo i dużymi literami nawet na całej stronie. Z zeszytu ćwiczeń proszę sobie wybrać 4 zadania z Podsumowania działu 5 i tez je wykonać. Sprawdzę i ocenię po powrocie do szkoły. Na wykonanie tego zadania macie czas do poniedziałku 30 marca To wszystko na ten tydzień. Pozdrawiam.

Klasa 7a i b

Bardzo proszę o zapisanie w ramach pracy domowej, w zeszycie, w jaki sposób objawia się u ludzi stres (podpowiedź np. pocenie rąk) i jak można sobie z nim poradzić- wymyślcie co najmniej 5 sposobów, im więcej tym lepiej. Sprawdzę i ocenię po  powrocie do szkoły. Na wykonanie tego zadania macie czas do poniedziałku 30 marca. Pozdrawiam.

Klasa 8a

Proszę przeczytać temat z podręcznika str.125 Materia i energia w ekosystemie i przepisać do zeszytu schemat Obieg węgla ze str.126 – bez rysunków, chyba że ktoś bardzo chce (zamiast rysunków można wpisać nazwę organizmu który jest na rysunku czyli, wilk, zając, sosna, grzyb). Na str.127 jest Przepływ energii- również proszę go przepisać. W zeszycie proszę również odpowiedzieć na pytanie 3 str.128 z podręcznika. Sprawdzę i ocenię po  powrocie do szkoły. Na wykonanie tego zadania macie czas do poniedziałku 30 marca. Pozdrawiam.

Klasa 8 b

Proszę o przeczytanie tematu str. 121 Zależności pokarmowe i przepisanie szarej ramki str. 121 pt. łańcuch pokarmowy i poziomy troficzne oraz z końca tematu ramki To najważniejsze! oraz wybranie 3 zadań z zeszytu ćwiczeń do tego tematu i wykonanie ich. Sprawdzę i ocenię po  powrocie do szkoły. Na wykonanie tego zadania macie czas do poniedziałku 30 marca. Pozdrawiam

30 marca 2020

klasa 7a i 7b

Bardzo proszę, z tematu Higiena i choroby układu nerwowego (str.185 podręcznik) wykonać notatkę w zeszycie pt. Choroby układu nerwowego. Proszę, żeby do każdej choroby napisać ze 2-3 zdania o niej.

Druga część zadania to przepisanie tabelki ze str. 190 (podręcznik)- Porównanie układów nerwowego i hormonalnego, oraz przepisanie punktów 4, 5, 6, 7 z tej samej strony. Czas na wykonanie zadań macie do środy. Pozdrawiam  

31.03.2020

Klasa 5a i 5b

 Bardzo proszę o przeczytanie tematu nr 4 z podręcznika str.106 Liść- Wytwórnia pokarmu.

Proszę również o przepisanie i przerysowanie ramki str.106 pt. Jak są zbudowane liście? Na str.108 są przekształcenia liści, proszę przepisać wszystkie te przekształcenia- bez rysunków czyli liście czepne, spichrzowe, ciernie, pułapkowe i ich opisy. Proszę przepisać również informacje z czerwonej ramki To najważniejsze ! z końca tematu str.109.

Pozdrawiam serdecznie

Klasa 6a i 6b

Witam.

Dzisiejsze zadanie będzie składało się z 3 części.

1. Bardzo proszę o przepisanie w formie notatki z podręcznika str.101 zagadnień :

– znaczenie płazów w przyrodzie

– znaczenie płazów dla człowieka

– główne zagrożenia i sposoby ochrony płazów

(nie przepisujcie wszystkiego z książki tylko wypunktujcie to co najważniejsze):

2. Korzystając z Internetu i innych dostępnych źródeł wiedzy wypiszcie gatunki płazów występujących w Polsce.

3. Postarajcie się w zeszycie narysować po jednym przedstawicielu płazów czyli 1 żabę, 1 ropuchę 1 traszkę i salamandrę. Przykładowe zdjęcia gatunków są w podręczniku na str.98-99 ale możecie również skorzystać z Internetu i poszukać innych gatunków płazów.

Zeszyt z pracą domową sprawdzę po powrocie do szkoły

Pozdrawiam serdecznie

1 kwietnia 2020r.

Klasa 8a i 8b

Bardzo proszę żebyście w zeszycie napisali w postaci punktów odpowiedź  na pytanie?

W jaki sposób chronić się przed zakażeniem koronawirusem?

Czas na wykonanie zadania do piątku 3 kwietnia.

Pozdrawiam

Klasa 7a i 7b

Bardzo proszę żebyście w zeszycie napisali w postaci punktów odpowiedź  na pytanie?

W jaki sposób chronić się przed zakażeniem koronawirusem?

Czas na wykonanie zadania do poniedziałku 6 kwietnia

2 kwietnia 2020r.

Klasa 4a

Bardzo proszę żebyście w zeszycie napisali w postaci punktów odpowiedź  na pytanie?

W jaki sposób chronić się przed zakażeniem koronawirusem? (można narysować koronawirusa)

Czas na wykonanie zadania do piątku 3 kwietnia.

Pozdrawiam

3 kwietnia

klasa 4 a- Przyroda

Pierwszy dzień wiosny już jakiś czas temu minął, dlatego proszę abyście zamiast korzystać z książek, narysowali wiosnę. Na kartce A4 narysujcie wszystko to co się dzieje o tej porze roku w przyrodzie czyli: pierwsze liście na drzewach, wiosenne kwiaty, latające owady, mrówki, przylatujące ptaki itp. Rysunek sprawdzę po powrocie do szkoły. Pozdrawiam wiosennie, chociaż za oknem wiosny nie czuć:)

6 kwietnia

Klasa 7a

Bardzo proszę odpowiedzieć w zeszycie na pytanie?

Co możemy robić w codziennym życiu, żeby nasz układ nerwowy prawidłowo funkcjonował?

– podpowiedź: chodzi zarówno o fizyczne jak i umysłowe aspekty np. rozwiązywanie krzyżówek.

7 kwietnia

Klasa 7 b

Bardzo proszę odpowiedzieć w zeszycie na pytanie?

Co możemy robić w codziennym życiu, żeby nasz układ nerwowy prawidłowo funkcjonował?

– podpowiedź: chodzi zarówno o fizyczne jak i umysłowe aspekty np. rozwiązywanie krzyżówek.

Klasa 6b

Bardzo proszę o obejrzenie 30-minutowego filmu o płazach, tylko od samego początku https://www.youtube.com/watch?v=NM7cUXLBgKs&t=1598s

Pozdrawiam

Klasa 5a i 5b

Bardzo proszę przeczytać z podręcznika Podsumowanie działu str. 110 i wykonać ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń z tego samego tematu. Postarajcie się wykonać zadania do środy 8 kwietnia. To jest praca na ocenę. Sprawdzę po zakończeniu kwarantanny, chyba że coś się zmieni to dam znać. Pozdrawiam