Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Edwarda Grzymały w Sadownem

->Edukacja wczesnoszkolna I

17 marca, 2020

Klasa Ia – 07.04.2020r.

Dzień dobry. Dzisiaj tematyka świąteczna. Należy obejrzeć jak wygląda wielkanocny stół, podręcznik s. 74 i 75 i dzieci czytają wiersz z tych stron. do tego ćwiczenia 1,2, i 3 s. 66 i 67. Z matematyki karta ksero s. 5. Na koniec proponuję narysować jedno duże wielkanocne jajo na kartonie, każde dziecko ozdabia je według swojego pomysłu, może na nim narysować lub nakleić, to co chce. Na dziś to wszystko. Proszę o przesłanie zdjęcia z wielkanocną pisanką. Miłej pracy.
Elżbieta Dębkowska – Akonom

Klasa Ia – 06.04.2020r.

Dzień dobry. Dzisiaj mamy tekst „Wściekły chomik” s. 50 (do przeczytania dzieciom przez rodziców). można porozmawiać z dziećmi na temat tekstu posługując się pytaniami pod tekstem i zerknąć na zagrożenia ze strony zwierząt na s. 51 podręcznika. Do tego są przewidziane ćwiczenia ze s. 40 i 41 w edukacji polonistycznej. I jeszcze matematyka s. 23 i 24 – kserówki. Na koniec zabawa „Jakim jestem zwierzęciem?”- dzieci naśladują ruchem wybrane zwierzęta. Można porobić przysiady z maskotką na głowie, chodzić na czworakach z maskotką na plecach, chodzić w podporze z maskotką na brzuchu. Miłej pracy.
Dla grupy poniedziałkowej dodatkowej, o ile dzieci mają jeszcze siłę s. 49 podręcznika (tylko dla chętnych).
Elżbieta Dębkowska-Akonom

Klasa Ia – 03.04.2020r.

Dzień dobry. Dzisiaj dzień utrwalania wiadomości. Zaczynamy pracę od brązowych ćwiczeń Dzień Odkrywców s. 48 i 49., w zeszycie do kaligrafii proszę napisać rz, wyrazy i zdania ze s. 46. Matematyka na dziś to strona 22 w kserówkach. W ramach w-f-u „Ciu-ciu babka”. Jeśli dzieci mają piłkę (i możliwość) to mogą ćwiczyć kozłowanie. Pozdrawiam. Niedługo święta.
Elżbieta Dębkowska-Akonom

Klasa Ia – 02.04.2020r.

Dzień dobry. Dzisiaj proponuję poznać z dziećmi literę rz. na stronie 47 podręcznika jest tekst do czytania dla dzieci. W ćwiczeniach z edukacji polonistycznej s. 38 i 39. Z matematyki proszę o przeanalizowanie z dziećmi zadań ze s. 19 z podręcznika, a zadanie 2 i 3 rozwiązać pisemnie w zeszycie. Z w-f-u proponuję zabawę rzuty do celu (np. do pudełka), przejście po przeszkodach np. po skakance, rodzic lub rodzeństwo może pisać dziecku literę na plecach, a dziecko ma je rozpoznać i na odwrót. Jeśli dzieci maja siłę na informatykę mogą zrobić znane już ćwiczenia z płyty.
Drodzy Rodzice! Nie zniechęcajcie się. Przetrwamy to. Pozdrawiam.
Elzbieta Dębkowska-Akonom

Klasa Ia – 1.04.2020r.

Dzień dobry. dzisiaj proponuję matematykę z kart pracy s.20 i 21 (kserówki) i muzykę. W ramach muzyki dzieci śpiewają rodzicom piosenki z pokazywaniem: „Dżungla, dżungla”, „Do przodu prawą rękę daj”, „W dalekiej Afryce”, „Na pewno dobrze wiesz”. Miłego dnia.

Elzbieta Dębkowska – Akonom

Klasa I a 31.03.2020

Dzień dobry. Dziękuję za przesłanie prac. Dla osób, które miały problem z wysłaniem zdjęcia podaję adres: [email protected]
A dzisiaj zacznijmy od matematyki. Przeanalizujemy zadania ze s. 18 podręcznika i 2, 4, 5 do zeszytu. W edukacji polonistycznej nowa litera ż jak żaba, tekst do czytania dla dzieci z podręcznika s. 46 i z ćwiczeń zadania ze s. 36 i 37. Posłuchajcie śpiewu ptaków, sprawdźcie czy na krzewach są już młode liście. Pobawcie się w „Powrót bocianów” i „Mrówki w mrowisku” (na czworakach), tunel z rodzeństwem, zróbcie po 10 podskoków, przysiadów, pajacyków, wiatraków, brzuszków, rowerków i nożyc w pozycji leżenie na plecach. Do jutra! Będzie dobrze!
Wychowawczyni Ia

Zachęcam do gier edukacyjnych: www.matzoo.pl › klasa1


30 marca 2020 r.

Klasa1b Język angielski

Klasa 1b

Temat:Poznajemy nowe nazwy zjawisk zachodzących w przyrodzie.

Drodzy rodzice!

Przeczytajcie dzieciom co mają zrobić w domu w ramach pracy domowej i zdalnego nauczania.

Drogie dzieci!

Przepiszcie z podręcznika do zeszytu słówka z lekcji 2 s.84 ,przetłumaczcie je na język polski korzystając ze słowniczka lub translatora w internecie,gdzie możecie wysłuchać ich wymowy.Nauczcie się ich na pamięć (wymowy , tłumaczenia i łączenia z odpowiednim obrazkiem).Wykonajcie w zeszytach ćwiczeń na stronie 102 i 103 zadania 1,2,3,4 .Dla chętnych zadanie 5.Pozdrawiam i życzę przyjemnej nauki.

Joanna Rosa

Uwaga!

Po wykonaniu prac domowych z poniedziałku i czwartku przesyłamy je pod koniec tygodnia w postaci zdjęć na podany wcześniej numer telefonu.Dla ułatwienia wykonujemy zdjęcia od razu dwóch stron z zeszytu lub zeszytu ćwiczeń.W razie trudności przy wykonywaniu zadań domowych proszę o kontakt telefoniczny lub za pomocą dziennika elektronicznego.

23 marca 2020 r.

Proszę rodziców o przeczytanie dzieciom wiersza pt.”Potwór ekologiczny”(podręcznik s.36) i zadanie pytań umieszczonych pod wierszem w celu sprawdzenia uważnego słuchania.

Uczniowie! Wykonajcie ćwiczenia ze s. 30 i 31. Wskazówka: Polecenia do ćwiczeń czytają rodzice.

Pozdrawiam. G. Bala

24 marca 2020 r.

Utrwalamy nazwy miesięcy.

Wymień kolejne nazwy miesięcy. Wykonaj ćw. 1 s. 15 ( podręcznik do matematyki). Polecenia czyta rodzic.

Możesz obejrzeć lekcję online 24. 03.2020 r. godz. 12 pt.”Robimy śmieszne minki”. https://bit.ly/2QCkGz6

25 marca 2020 r.

Wykonaj pojemnik na zużyte baterie według swojego pomysłu ( wykorzystaj pudełka, słoiki, kolorowy papier czy gazety, włóczkę itp.).

Wykonaj ćw. 1 s. 37(podręcznik)

Naucz się czytać te zdania, które są napisane grubą czcionką (Podręcznik s. 38, 39), a następnie wspólnie z rodzicami przeczytajcie inscenizację pt.” Kto ma olej w głowie?”

Co to znaczy „mieć olej w głowie”? Przepisz do zeszytu 3 zdania zaczynające się od słowa czyste ( szukaj ich na s. 38)

Klasa I B

26 marca 2020 r.

Proszę rodziców o przeczytanie tekstu s.41. Uczniowie! Przyjrzyjcie się znakom – symbolom, które przedstawiają różną pogodę. Spójrzcie na mapę Polski i powiedzcie mamie , jaka pogoda jest w Warszawie, a jaka w Krakowie? Proszę rodziców o przeczytanie wiersza „Pierwiosnek”. Obejrzyjcie ilustrację s.44, 45 i powiedzcie, jakie są oznaki wiosny. Wyjdźcie na spacer do swojego ogrodu i poszukajcie wiosny. Zróbcie zadanie 2, 4 ze s. 43(podręcznik) i 2,4 (ćwiczenia s.32,33) . Przygotujcie na jutro liczmany – 10 oskrobanych zapałek lub wykałaczek związanych nitką lub gumką recepturką i jeszcze kilka pojedynczych zapałek.

27 marca 2020 r.

Przepisz do zeszytu w kratkę następujące przykłady i je oblicz, korzystając z liczydełka z zapałek lub policz w pamięci; 10+1=…, 11-1=…., 11-10=…, 10+2=…, 12-2=…, 12-10=…, 10+3=…, 13-3=…, 13-10=…
Proszę rodziców o przeczytanie tekstu s.40, a dzieci o ustną odpowiedź na pytanie 2 pod tekstem. Wykonajcie ćwiczenia s. 34, 35 i ćw. 3 i 6 s.33. Pamiętajcie o ruchu na świeżym powietrzu. Pozdrawiam.

Klasa I B

30 marca 2020 r.

W języku polskim istnieją dwie litery, które wymawiamy tak samo, ale inaczej zapisujemy: ż i dwuznak rz. Dzisiaj bardziej zajmiemy się literą ż. Przeczytaj po cichu tekst s. 46, a następnie głośno. Przyjrzyj się ilustracji i powiedz, co robi żaba, a co jeż. Podziel na sylaby wyrazy, które znajdują się na pasku z lewej strony. Który wyraz ma najmniej sylab? Który wyraz ma najwięcej sylab? Wykonaj ćwiczenia s. 36, 37 i s.45 w kaligrafii. Naucz się pięknie czytać.

1 kwietnia 2020 r.

Klasa 1 a Język angielski

Temat:Poznajemy nazwy ubrań.

Drodzy rodzice !

Przeczytajcie dzieciom co mają zrobić w domu w ramach pracy domowej i zdalnego nauczania.

Drodzy uczniowie!

Przepiszcie do zeszytu słówka z podręcznika s.86 i przetłumaczcie je na język polski korzystając ze słowniczka lub translatora w internecie ,gdzie możecie wysłuchać ich wymowy.Nauczcie się ich na pamięć (wymawiać,tłumaczyć i rozpoznawać ich zapis,żeby umieć połączyć wyraz z odpowiednim obrazkiem).Wykonajcie zadania 1 i 4 w zeszycie ćwiczeń na stronach 104 i 105.Wytnijcie z wycinanki na końcu zeszytu ćwiczeń ubrania( s.104 Unit 7 Lesson 3)Spróbujcie nazywać je i określać ich kolor np.a red hat,green shorts,an orange T-shirt itp.

W razie trudności proszę o kontakt .

Pozdrawiam i życzę miłej nauki.

Joanna Rosa

2 kwietnia 2020 r.

Klasa 1 a Język angielski

Temat:Poznajemy nazwy ubrań.

Drodzy rodzice!

Proszę przeczytajcie swoim dzieciom co mają zrobić w domu w ramach pracy domowej.

Drodzy uczniowie!

Przepiszcie do zeszytu słówka z podręcznika s.86 i przetłumaczcie je na język polski korzystając ze słowniczka lub translatora w internecie ,gdzie możecie wysłuchać ich wymowy.Nauczcie się ich na pamięć (wymawiać,tłumaczyć i rozpoznawać ich zapis,żeby umieć połączyć go z odpowiednim obrazkiem).Wykonajcie zadania 1 i 4 w zeszycie ćwiczeń na stronach 104 i 105.Wytnijcie z wycinanki na końcu zeszytu ćwiczeń ubrania( s.104 Unit 7 Lesson 3)Spróbujcie nazywać je i określać ich kolor np.a red hat,green shorts,an orange T-shirt itp.

W razie trudności proszę o kontakt.

Pozdrawiam i życzę przyjemnej nauki

Joanna Rosa

Możesz zrobić żabkę z papieru. Obejrzyj film.

Klasa IB

31 marca 2020 r.

Proszę rodziców o przeczytanie dzieciom zadań z matematyki s.17, a uczniów o zapis obliczeń w zeszycie w kratkę. Następnie wykonajcie ćwiczenia matematyczne s.22. Ćwiczenie 2 możecie liczyć na zapałkach. Dzisiaj zajmiemy się dwuznakiem rz. Przeczytajcie wyrazy na pasku z prawej strony (s.47), wyklaszczcie je na sylaby. Zróbcie ćwiczenia ze s.38. 39 i kaligrafię s.46. Nauczcie się czytać tekst s. 47(podręcznik). Uczniowie, którym czytanie sprawia jeszcze trochę kłopotu, niech doskonalą tekst ze s. 46.

Klasa I B

1 kwietnia 2020 r.

Drodzy Uczniowie! W ramach zajęć komputerowych chciałabym, żebyście z pomocą rodziców napisali do mnie wiadomość o tym, jak się czujecie i jak sobie radzicie. Przypominam, że początek zdania to wielka litera (trzeba wcisnąć klawisz Shift), na końcu zdania – kropka, a litery polskie ą, ę, ł, ó – wciskamy Alt. Nauczcie się czytać tekst s. 48 i wykonajcie ćwiczenia s. 49 (podręcznik) i s. 23 w ćwiczeniach do matematyki. Możecie się gimnastykować. Załączam filmik: https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU

Klasa I B

2 kwietnia

Proszę rodziców o przeczytanie tekstu pt. „Wściekły chomik” ( podręcznik s. 50), a dzieci o wykonanie ćwiczeń s. 40, 41. Wróćcie jeszcze do podręcznika na s. 51 i zobaczcie, jakie zwierzęta mogą być groźne dla człowieka. Polecenia czytają rodzice. Wykonajcie w kaligrafii matematycznej s. 29. Pamiętajcie, że „ruch to zdrowie”, więc polecam biegi i podskoki na własnym podwórku.

3 kwietnia 2020 r.

Klasa 1 a Język angielski

Temat:Utrwalenie materiału z Unit 7

Drodzy rodzice!

Przeczytajcie dzieciom co mają zrobić w domu w ramach pracy domowej.

Drogie dzieci!

Zapiszcie w zeszytach zdania(te pogrubione)
I like sunny weather. Ja lubię słoneczną pogodę.
Put on your T- shirt. Załóż swoją koszulkę z krótkimi rękawkami.
Take off your jeans. Zdejmij swoje dżinsy.
I’m hot. Jest mi gorąco.
I’m cold. Jest mi zimno.

Nazwijcie po angielsku w ćwiczeniu 1 na stronie 89( w podręczniku) kolejne obrazki.Jeśli nie pamiętacie słówek zajrzycie do zeszytu lub internetu ,żeby wysłuchać ich wymowy.Słówka z Unit 6 i 7 z tłumaczeniem i wymową mogę przysłać SMS-em ,jeśli ktoś potrzebuje(proszę się skontaktować ze mną w tej sprawie).
W ćwiczeniu 2 na stronie 89 mamy wyrazy,przypomnijcie sobie co one znaczą i podajcie do nich ustnie poznane wcześniej wyrazy,które pamiętacie ,żeby utrwalić poznany materiał np.
Clothes(ubrania)-T-shirt,sweater,skirt,hat,jeans,shorts
Weather (pogoda)-sunny,rainy,windy,snowy,cloudy,warm,wet,foggy,cold,hot
Toys (zabawki)-car,plane,ball,game,present,teddy bear,doll,truck
Body (ciało)-hands,feet,leg,tummy,arm,eyes,ears,mouth,nose,head
I have got…(ja mam)-family,mum,dad,grandma,grandpa,brother,sister,uncle,aunt
I can…(ja umiem)-climb,swim,jump,run,fly
Wymienione słówka z wymową i tłumaczeniem powinniście mieć w zeszytach na wklejonych karteczkach z poprzednich Unitów.

Uwaga!

Wykonane prace domowe z tego tygodnia i poprzedniego (kto jeszcze nie przysłał) proszę wysłać do 5 kwietnia(włącznie) w postaci zdjęć na podany wcześniej numer telefonu.W razie problemów proszę o kontakt.

Pozdrawiam i życzę miłej nauki.

Joanna Rosa

Klasa I B

3 kwietnia 2020 r.

Witam Kochani! Dziękuję Wam za listy i cieszę się, że dobrze się czujecie. Pamiętajcie o tym, że to trening czyni mistrza, więc starajcie się i systematycznie odrabiajcie zadane prace. Dzisiaj zróbcie zadanie 3 i 4 z podręcznika do matematyki s.19. Do zad. 4 wykonajcie rysunek, wtedy będzie wam łatwiej. Narysujcie 10 truskawek (kółek) i otaczajcie je w pętle (pętla to dziecko). Dla chętnych – zad.2 i 5. Nauczcie się czytać tekst s.52. Litera dz to dwuznak. Dz składa się z dwóch liter: d i z. Wykonajcie w ćwiczeniach s.42.

6 kwietnia 2020 r. Język angielski Klasa 1 b

Zapiszcie w zeszytach zdania:
I like sunny weather. Ja lubię słoneczną pogodę.
Put on your T- shirt. Załóż swoją koszulkę z krótkimi rękawkami.
Take off your jeans. Zdejmij swoje dżinsy.
I’m hot. Jest mi gorąco.
I’m cold. Jest mi zimno.

Nazwij po angielsku w ćwiczeniu 1 na stronie 89( w podręczniku) kolejne obrazki.Jeśli nie pamiętasz słówek zajrzyj do zeszytu lub internetu ,żeby wysłuchać ich wymowy.Słówka z Unit 6 i 7 z tłumaczeniem i wymową mogę przysłać SMS-em ,jeśli ktoś potrzebuje(proszę się tylko skontaktować ze mną).
W ćwiczeniu 2 na stronie 89 mamy wyrazy,przypomnijcie sobie co one znaczą i podajcie do nich poznane wyrazy,które pamiętacie ,żeby utrwalić poznany materiał np.
Clothes(ubrania)-T-shirt,sweater,skirt,hat,jeans,shorts
Weather (pogoda)-sunny,rainy,windy,snowy,cloudy,warm,wet,foggy,cold,hot
Toys (zabawki)-car,plane,ball,game,present,teddy bear,doll,truck
Body (ciało)-hands,feet,leg,tummy,arm,eyes,ears,mouth,nose,head
I have got…(ja mam)-family,mum,dad,grandma,grandpa,brother,sister,uncle,aunt
I can…(ja umiem)-climb,swim,jump,run,fly
Słówka te z wymową i tłumaczeniem powinniście mieć w zeszytach na wklejonych karteczkach.

Uwaga!

Prace domowe z tego tygodnia przesyłamy po świętach do 18 kwietnia.

Pozdrawiam i życzę miłej nauki oraz zdrowych,spokojnych świąt dla Was i Waszych rodzin.

Joanna Rosa

Klasa I B

6 kwietnia 2020 r.

Uczniowie! Przeczytajcie wiersz z podręcznika s.74 i ustnie odpowiedzcie na 1. pytanie pod wierszem. W ćwiczeniach wykonajcie s. 66 i 67. Proponuję Wam jeszcze zrobienie ozdoby na świąteczny stół. Może to być pisanka, baranek, zajączek lub kurczątko. Sami zdecydujecie, co chcecie. Proszę też, abyście zrobili zdjęcie swojej pracy i przysłali na mój adres e-mail: [email protected] Możecie skorzystać z różnych pomysłów z internetu: https://mojedziecikreatywnie.pl › 2016/03 › jak-zrobic-baranka

8 kwietnia 2020 r. Język angielski Klasa 1 a

Temat:Utrwalenie materiału poznanego w Unit 7

Drodzy uczniowie !

Przeczytajcie uważnie polecenia i wykonajcie zadania na stronach 106 i 107 w zeszytach ćwiczeń.Powtórzcie słówka ze strony 107( ich wymowę ,tłumaczenie).

Uwaga!

Prace domowe z tego tygodnia wysyłamy do sprawdzenia po świętach do 18 kwietnia.

Pozdrawiam i życzę miłej nauki oraz zdrowych,spokojnych,radosnych Świąt Wielkiej Nocy dla Was i Waszych rodzin.

Joanna Rosa

Klasa I B

7 kwietnia 2020 r.

Dzisiaj wykonajcie w ćwiczeniach do j. polskiego s. 68, 69. W podręczniku do matematyki przeanalizujcie zad. 1 i 3 na s.20. Przygotujcie swoje liczmany( 10 zapałek związanych w pęczek i 5 pojedynczych zapałek) – obliczcie w zeszycie: 10+5=…, 15-5=…, 15-10=…. Zróbcie w ćwiczeniach do matematyki s.24. Załączam filmik do ćwiczeń gimnastycznych: https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4