Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Edwarda Grzymały w Sadownem

Język rosyjski

7 maja, 2020

31 marca i 2 kwietnia

Klasa VIIa I VIIb

Temat: Utrwalamy słownictwo II rozdziału(c.d.).

 Przez 2 lekcje pracujemy z zeszytem ćwiczeń na s.34. Napiszcie polskie odpowiedniki nazw członków rodziny i nazw zawodów. Ćwiczcie umiejętność czytania. Korzystajcie ze słowniczka w podręczniku.   2 kwietnia w czwartek proszę o przesłanie ćw. ze s.34 na Messenger lub e mail [email protected]

31 marca-wtorek

Klasa VIIIb

Temat: Ćwiczenia utrwalające nazwy dań kuchni rosyjskiej . Fałszywi przyjaciele tłumacza.

Pracujemy  dzisiaj w zeszycie ćwiczeń na  s.24. Wykonajcie ćwiczenia 1 i 2. Korzystajcie ze słowniczka, czytajcie i zapamiętajcie znaczenia wyrazów i zwrotów. Nie przesyłajcie zdjęć .

30 marca 2020 r.

Klasa VIIIA i VIIIB                                                                                       

  Temat: Utrwalenie wiadomości V rozdziału (c.d.)

Wykonać pisemnie w zeszycie przedmiotowym ćwiczenie z podręcznika  s.46. (Polecenie ,,Napisz w zeszycie…).  Korzystajcie ze słowniczka oraz  tekstów  w podręczniku. Do czwartku 2.04 prześlijcie wykonane ćwiczenie na Messenger lub email [email protected] W razie wątpliwości piszcie, pytajcie.

6  i 7 kwietnia

Klasa VIIIA i VIIIB

Dopisujemy nr lekcji do poprzedniej, gdyż nadal powtarzamy i utrwalamy wiadomości rozdziału V.

Pisemnie wykonać obowiązkowo ćw.3, s.24 w zeszycie ćwiczeń. Dla chętnych ćw.4 z tej samej strony. Zdjęcia ćw.od 1.do 3(4)  przesłać do 15 kwietnia.

Przypominam, podpisać stronę z ćwiczeniami swoim imieniem i nazwiskiem. Pozdrawiam Was świątecznie.

7 kwietnia wtorek

Klasa VIIA i VIIB

Temat: Nazwy pomieszczeń w domu i w mieszkaniu.

Proszę przeczytać, przepisać i zapamiętać słówka ze s.82 w podręczniku poniżej tytułu takiego samego  jak temat lekcji. Nie wysyłać. Do usłyszenia na lekcji po świętach.

Życzę wszystkim pogodnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych.

16 KWIETNIA

KLASA VIIA i VIIB

Temat: Nazwy mebli i przedmiotów.

Przepiszcie z podręcznika ze s.82 do zeszytu przedmiotowego Nazwy mebli i sprzętów. Nauczcie się czytać oraz zapamiętajcie znaczenie tych wyrazów. Piszcie kaligraficznie, prześlijcie wykonane zadanie.

16 kwietnia

Klasa VIIIA

Temat: Nazwy świąt w Polsce i w Rosji.

Przeczytajcie, a następnie przepiszcie do zeszytu NAZWY ŚWIĄT z podręcznika ze s.86-87 (do słowa ŻYCZENIA).Zapamiętajcie nazwy świąt po rosyjsku i ich polskie odpowiedniki.

20 KWIETNIA

Klasa VIIIA

Тема:Поздравляю тебя с днём рождения! Składam Ci życzenia z okazji dnia urodzin!

Napiszcie  pod tematem w zeszycie przedmiotowym i zapamiętajcie znaczenie wyrazów:

Поздравлять(кого? с чем?) – składać życzenia(komu? z jakiej okazji?)

Желать (кому? чего?) – życzyć(komu?czego?)

Następnie zapoznajcie się z treścią ramki ВНИМАНИЕ w podręczniku s.51 i przepiszcie do zeszytu. Na czwartek umieć wymienić święta po rosyjsku oraz przeczytać to ,co dzisiaj przepiszecie do zeszytu. Obowiązkowo będę dzwonić na Messengerze do uczniów od 1 numeru w dzienniku do 10 numeru włącznie od 8.15. Jeśli ktoś nie będzie mógł , proszę o kontakt w celu ustalenia godziny. Brak kontaktu jest równoznaczny z otrzymaniem oceny niedostatecznej. Pozdrawiam.

Klasa VIIIb

Temat: Nazwy świąt w Polsce i w Rosji.

Przeczytajcie, a następnie przepiszcie do zeszytu NAZWY ŚWIĄT z podręcznika ze s.86-87 (do słowa ŻYCZENIA).Zapamiętajcie nazwy świąt po rosyjsku i ich polskie odpowiedniki. Nie przesyłać.

21 kwietnia wtorek

Klasa VIIIb


Тема:Поздравляю тебя с днём рождения! Składam Ci życzenia z okazji dnia urodzin!


Napiszcie pod tematem w zeszycie przedmiotowym i zapamiętajcie znaczenie wyrazów:
Поздравлять(кого? с чем?) – składać życzenia(komu? z jakiej okazji?)
Желать (кому? чего?) – życzyć(komu?czego?)
Następnie zapoznać się z treścią ramki ВНИМАНИЕ w podręczniku s.51 i przepisać do zeszytu. Na poniedziałek 27 kwietnia umieć wymienić święta po rosyjsku oraz przeczytać to ,co dzisiaj przepiszecie do zeszytu. Obowiązkowo będę dzwonić na Messengerze do uczniów od 1 numeru w dzienniku do 10 numeru włącznie od godz. 8.15. Pozostali uczniowie będą odpowiadać we wtorek 28 kwietnia. Jeśli ktoś nie będzie mógł , proszę o kontakt w celu ustalenia godziny. Brak kontaktu jest równoznaczny z otrzymaniem oceny niedostatecznej.

Klasa VIIA i VIIB


Тема: На каком этаже ты живёшь?


Zapamiętajcie, że w języku rosyjskim nie ma słowa ,,parter’’ , używamy wrażenia первый этаж. Dlatego w języku rosyjskim jest polskie piętro+1.
Proszę przeczytać, zapamiętać i przepisać z podręcznika s.42 ramkę ВНИМАНИЕ.
Następnie wykonać w zeszycie ćwiczeń s.40 ćw. 2 i 3. Przesłać wykonane zadania do 28 kwietnia . Obowiązkowo podpisać imieniem i nazwiskiem stronę z napisanymi ćwiczeniami. Na czwartek znać nazwy pomieszczeń, mebli i sprzętów . Będę dzwonić na Messengerze do uczniów od 1 numeru w dzienniku do 10 włącznie od godz.8.15. Pozostali będą odpowiadać we wtorek 28 kwietnia. Jeśli ktoś nie będzie mógł , proszę o kontakt w celu ustalenia godziny.
Brak kontaktu , unikanie odpowiedzi skutkuje oceną negatywną. Powodzenia.

23 kwietnia

Klasa VIIIA

Temat: Redagowanie życzeń z różnych okazji.

Przepisz z podręcznika s.51 z ćw.5a – życzenia z różnych okazji. Numeruj , przepisuj po rosyjsku, potem po polsku:

1.Droga mamo! Składam Ci życzenia z okazji Dnia Kobiet. Życzę Ci zdrowia, szczęścia i miłości. Całuję- Twój syn.

2.Szanowny  Panie Iwanie Piotrowiczu! Szczęśliwego Nowego Roku !  Z całego serca życzymy zdrowia, radości i sukcesów. Niech się spełnią Pana marzenia- uczniowie klasy IIb.

3.Droga Aniu! Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Wiedzy! Życzę Ci zdrowia, sukcesów w szkole i samych dobrych ocen! Babcia Kława

4.Kasiu!  Z okazji Dnia Zakochanych życzę Ci dużo miłości, radości i szczęścia. Twój Sasza

Następnie w zeszycie przedmiotowym napisz po rosyjsku życzenia  z okazji urodzin. Skieruj je do koleżanki, kolegi, mamy lub taty.

Prześlij do mnie napisane przez Ciebie życzenia.

Przypominam, że dzisiaj kontaktuję się z wybranymi uczniami od nr 1 do 10 włącznie.

Klasa VIIA i VII B

Тема: Моя квартира. Moje mieszkanie

Przeczytaj , a następnie przepisz do zeszytu wyrażenia przydatne w opisie mieszkania , podręcznik s.82.

Wysłuchaj nagrania ćw.6, s.43.Naucz się czytać. Zapamiętaj  wymowę

Przepisz do zeszytu odmianę czasownika  жить- mieszkać, żyć z zeszytu ćwiczeń obok ćw. 1 ze strony 38. Potem uzupełnij to ćwiczenie  wyrazem жить w odpowiedniej formie osobowej. Prześlij tylko to ćwiczenie. Podpisz imieniem i nazwiskiem.

Przypominam, że dzisiaj, w czwartek rozmawiam z uczniami od nr 1-10.

27 kwietnia

Klasa VIII A

Тема:День рождения или именины?

Posłuchaj, a następnie przeczytaj kilka razy dialog, ćw.1, s.52. Przepisz i objaśnij w zeszycie słowa , których znaczenia nie znasz.

Spróbuj wykonać pisemnie ćw.4, s.26 w zeszycie ćwiczeń(dla chętnych).

Klasa VIIIb

Temat: Redagowanie życzeń z różnych okazji.

Przepisz z podręcznika s.51 z ćw.5a – życzenia z różnych okazji. Numeruj , przepisuj po rosyjsku, potem po polsku:

1.Droga mamo! Składam Ci życzenia z okazji Dnia Kobiet. Życzę Ci zdrowia, szczęścia i miłości. Całuję- Twój syn.

2.Szanowny  Panie Iwanie Piotrowiczu! Szczęśliwego Nowego Roku !  Z całego serca życzymy zdrowia, radości i sukcesów. Niech się spełnią Pana marzenia- uczniowie klasy IIb.

3.Droga Aniu! Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Wiedzy! Życzę Ci zdrowia, sukcesów w szkole i samych dobrych ocen! Babcia Kława

4.Kasiu!  Z okazji Dnia Zakochanych życzę Ci dużo miłości, radości i szczęścia. Twój Sasza

Następnie w zeszycie przedmiotowym napisz po rosyjsku życzenia  z okazji urodzin. Skieruj je do koleżanki, kolegi, mamy lub taty.

Prześlij do mnie napisane przez Ciebie życzenia.                                                                                                

Przypominam, że dzisiaj kontaktuję się z Wami od godz.9.55 na Messengerze (od nr 1 do 10 włącznie), a jutro we wtorek z pozostałymi.

28 kwietnia wtorek

Klasa VIIA i VII B

Тема: Повторение знаний. Powtórzenie wiadomości.

Przeczytaj, a następnie napisz polskie odpowiedniki-ćw. w zeszycie ćwiczeń s.44.Zapamiętaj. Nie przesyłaj. Powtórz poznane dotychczas słownictwo – rozdział III.

Uczniowie, którzy jeszcze nie odpowiadali, będą odpowiadać dzisiaj(we wtorek) po 15tej. Kto nie będzie mógł,( proszę mnie powiadomić )mogę pytać w środę od 8.15.

Są też uczniowie, którzy nie chcieli ze mną rozmawiać, mają szansę jutro. Do usłyszenia.

28 kwietnia

Klasa VIII B

Тема:День рождения или именины?

Posłuchaj, a następnie przeczytaj kilka razy dialog, ćw.1, s.52. Przepisz oraz objaśnij w zeszycie słowa , których znaczenia nie znasz.

Spróbuj wykonać pisemnie ćw.4, s.26 w zeszycie ćwiczeń(dla chętnych).

Uczniowie, którzy jeszcze nie odpowiadali, będą  odpowiadać dzisiaj (we wtorek) w godz.15-17 lub w środę od 8.15.

30 kwietnia

Klasa VIIA i VIIB

Тема: Это было вчера. Tworzenie czasu przeszłego.

Przepisz i zapamiętaj:

Czas przeszły tworzymy w języku rosyjskim, dodając do tematu bezokolicznika   -л  w rodzaju  męskim,  -а  w rodzaju  żeńskim , końcówkę         -и w liczbie mnogiej dla wszystkich rodzajów.

Następnie zapoznaj się z przykładami tworzenia czasu przeszłego w tabeli, podręcznik s.45.Wysłuchaj nagrania ćw.3, s.44. Czytaj z lektorem i samodzielnie.Zapoznaj się ze słownictwem ,,określanie czasu”s.82

3O kwietnia

Klasa VIIIA

Тема: Приглашение на день рождения. Zaproszenie na urodziny.

Przeczytaj na s.54 informację przy wykrzykniku, a następnie obok zaproszenie. Zapoznaj się ze słownictwem s.87(раздел VI, урок 3). Przepisz te słowa do zeszytu i zapamiętaj.

4 maja
klasa VIIIa
Temat: Formy czasu terażniejszego czasowników : приглашать,писать, дарить, кричать, хотеть.
Zapoznajcie się z formami osobowymi czasowników wymienionymi w temacie lekcji-podręcznik, s.55 tabelka odmiany. Następnie wykonajcie w zeszycie ćw.4,z tej samej strony.Wykorzystajcie nagranie.Podkreślcie wstawiane wyrazy. Nauczcie się czytać. Nie przesyłajcie, w trakcie lekcji na Teamsie będziemy sprawdzać poprawność wykonania.

4 maja

Klasa VIIIB

Тема: Приглашение на день рождения. Zaproszenie na urodziny.

Przeczytaj na s.54 informację przy wykrzykniku, a następnie obok tekst zaproszenia. Zapoznaj się ze słownictwem ze s.87(раздел VI, урок 3).

Przepisz te słowa do zeszytu i zapamiętaj. Nic nie przesyłaj.

 5 maja wtorek

VIIA i VIIB

Тема: В нашей школе.

Dzisiaj poznacie nazwy pomieszczeń  w szkole. Przeczytajcie kilka razy z podręcznika tekst ćw.1 s.48 . Następnie zapoznajcie się ze słownictwem s.82-83 „Nazwy pomieszczeń w szkole”( ostatni wyraz „biblioteka szkolna”) i przepiszcie do zeszytu. Nic nie przesyłać. Dzisiaj będzie lekcja zdalna na Teamsie o godz. 9. dla klasy VIIB. Do usłyszenia.

5 maja wtorek
klasa VIIIB
Temat: Formy czasu terażniejszego czasowników : приглашать,писать, дарить, кричать, хотеть.
Zapoznajcie się z formami osobowymi czasowników wymienionymi w temacie lekcji-podręcznik, s.55 tabelka odmiany. Następnie wykonajcie w zeszycie ćw.4, z tej samej strony.Wykorzystajcie nagranie.Podkreślcie wstawiane wyrazy. Nauczcie się czytać. Nie przesyłajcie. Dzisiaj lekcja na Teamsie ok. godz. 10.40 .

7 maja

Klasa VIIIA

Тема: Повторяем знания VI раздела.

Przypomnijcie  słowa i wyrażenia poznane w VI rozdziale. Korzystajcie ze słowniczka w podręczniku. Następnie wykonajcie w zeszycie ćwiczeń na s.29 ćw.1 , 2 i 3. W 3 ćw. polecenie brzmi ,,Napisz po  polsku podane zwroty”. Proszę przesłać te ćwiczenia. Podpisać imieniem i nazwiskiem. Od poniedziałku lekcje zdalne, proszę śledzić nowy plan zajęć.

7 maja

Klasa VIIa i VIIb

Тема: В нашем классе.Nazwy przedmiotów znajdujących się w klasie.

Wysłuchajcie nagrania ćw.3 s.48 z podręcznika. Powtarzajcie za lektorem , a potem samodzielnie czytajcie podpisy. Następnie przepiszcie do zeszytu ze s.83 ,,Nazwy przedmiotów znajdujących się w klasie”. ZAPAMIĘTAJCIE te nazwy! W celu utrwalenia nowych słów  wykonajcie pisemnie w zeszycie ćwiczeń ćw.2, s.46, piszcie kaligraficznie. Proszę o przesłanie tylko tego ćwiczenia.

11 maja

Klasa VIIIB

Тема: Повторяем знания VI раздела.

Przypomnijcie  słowa i wyrażenia poznane w VI rozdziale. Korzystajcie ze słowniczka w podręczniku. Następnie wykonajcie w zeszycie ćwiczeń na s.29 ćw.1 , 2 i 3. W 3 ćw. polecenie brzmi ,,Napisz po  polsku podane zwroty”. Proszę przesłać te ćwiczenia dzisiaj w poniedziałek do godz. 18tej. Podpisać imieniem i nazwiskiem. Przypominam, że jutro, we wtorek o godz.10tej lekcja zdalna Teams. Obecność i uczestniczenie w zajęciach obowiązkowe. Przygotować podręczniki i zeszyty ćwiczeń oraz zeszyty przedmiotowe. Wybrani uczniowie będą czytać na ocenę tekst ćw.4.s 55.( to zapowiedziałam na ostatniej lekcji).

11 maja poniedziałek

Klasa VIII A

Тема: Повторение знаний.

Dzisiaj kontynuujemy utrwalanie materiału VI rozdziału. Na lekcji zdalnej o godzinie 10tej sprawdzamy poprawność wykonania ćwiczeń domowych. Przypominam , kto nie przesłał , otrzyma 1. Czytamy i podajemy rosyjskie odpowiedniki związków wyrazów z zeszytu ćwiczeń s.56. Następnie ćw.2, s.57 – do podanych sytuacji dopasujemy właściwe reakcje. Pisemnie wykonać ćw.4 , s.29  w zeszycie ćwiczeń. Nie przesyłać. Umieć przeczytać po rosyjsku i po polsku za tydzień na lekcji zdalnej.

12 maja wtorek

Klasa VIIA I VIIB

Тема: Расписание уроков. Plan lekcji.

Na dzisiejszej lekcji poznamy nazwy przedmiotów szkolnych oraz nazwy dni tygodnia po rosyjsku. Proszę przeczytać w podręczniku informację przy wykrzykniku na s.50 i zapamiętać znaczenie wyrazu niedziela po polsku i po rosyjsku. Następnie przepisać do zeszytu nazwy dni tygodnia s.83, nauczyć się na pamięć oraz przeczytać i poznać znaczenie nazw przedmiotów szkolnych. Nic nie wysyłać.

 Przypominam , że wg nowego planu we wtorki lekcje j.rosyjskiego są zadawane, a w czwartki lekcje na Teamsie. Będę pytać czytania .

12 maja wtorek

Klasa VIII B

Тема: Повторение знаний.

Dzisiaj kontynuujemy utrwalanie materiału VI rozdziału. Na lekcji zdalnej o godzinie 10tej sprawdzamy poprawność wykonania ćwiczeń domowych. Przypominam , kto nie przesłał otrzyma 1. Czytamy i podajemy rosyjskie odpowiedniki związków wyrazów z podręcznika s.56. Następnie ćw.2, s.57 – do podanych sytuacji dopasujemy właściwe reakcje. Pisemnie wykonać ćw.4 , s.29  w zeszycie ćwiczeń. Nie przesyłać. Umieć przeczytać po rosyjsku i po polsku za tydzień na lekcji zdalnej.

14 maja czwartek

Klasa VIIA i VIIB

Тема:По русскому языку у меня пятёрка. Z języka rosyjskiego mam piątkę.

Na dzisiejszej lekcji przypominamy dni tygodnia i nazwy przedmiotów szkolnych. Następnie poznamy nazwy ocen szkolnych( podręcznik s.51, obok ćw.3 oraz ramka Внимание). Utrwalamy poprawne użycie tych konstrukcji zdaniowych wykonując razem na lekcji w zeszycie ćwiczeń s.49, ćw.4. W domu utrwalamy poznane słownictwo. Nic nie przesyłamy.

14 maja

Klasa VIIIA

Тема:Как ты чувствуешь себя? Jak się czujesz? Nazwy chorób.

Przeczytaj informacje z ramki w  podręczniku pod ćw.2, s.58. Następnie przeczytaj , zapisz w zeszycie i zapamiętaj słownictwo ze s.87 – Nazwy chorób i nazwy lekarzy różnych specjalności.

18 maja poniedziałek

Klasa VIIIA

Тема: Objawy chorób i dolegliwości.

Dzisiaj  na lekcji utrwalamy nazwy chorób, specjalności lekarzy oraz słownictwo przydatne w opisie chorób. Czytamy i wykonujemy pisemnie ćw.5, s.59.z podręcznika. Poznajemy i utrwalamy zwroty – objawy chorób. Przepisać  do zeszytu z podręcznika s.87-słownictwo przydatne w opisie stanu zdrowia oraz objawy chorób i dolegliwości.

Zapamiętać zwroty i wyrażenia.

18 maja poniedziałek

Klasa VIIIb

Тема:Как ты чувствуешь себя? Jak się czujesz? Nazwy chorób.

Przeczytaj informacje z ramki w  podręczniku pod ćw.2, s.58. Następnie przeczytaj , zapisz w zeszycie i zapamiętaj słownictwo ze s.87 – Nazwy chorób i nazwy lekarzy różnych specjalności.

19 maja wtorek                                                                                         

Klasa VIIa VIIb                                                                                     

Тема: Czasowniki учить i учиться w zdaniu w różnych formach.  

yчить (  что ?)  –   uczyć się(czego?)  

 учиться (где?) –   uczyć się (gdzie?) Dzisiaj na lekcji poznajemy formy osobowe wyżej wymienionych czasowników, zapoznajemy się z ramką w podręczniku na s.52. Wspólnie wykonujemy ćw.1, s.50 w zeszycie ćwiczeń. Następnie czytamy i piszemy do zeszytu nazwy typów szkół s.83, podręcznik. Aby utrwalić nazwy szkół, w  zeszycie ćw. s.50 wykonamy pisemnie ćw.4. Dla chętnych w domu ćw. 5,s.51.                      

19 maja wtorek   

 Klasa VIIIb                                                                         Тема: Objawy chorób i dolegliwości.                                           

Dzisiaj  na lekcji utrwalamy nazwy chorób, specjalności lekarzy oraz słownictwo przydatne w opisie chorób. Czytamy i wykonujemy pisemnie ćw.5, s.59.z podręcznika. Poznajemy i utrwalamy zwroty – objawy chorób. Przepisać do zeszytu z podręcznika s.87-słownictwo przydatne w opisie stanu zdrowia oraz objawy chorób i dolegliwości.

21 maja Klasa VIIIa Тема: Скорая помощь. Домашняя аптечка. Praca w parach-dialogi co należy zrobić w podanych sytuacjach-ćw.2, s.60. Nazwy leków z domowej apteczki- ćw.3, s.60. Zapis w zeszytach W zeszycie ćw.s.30-ćw.1 i 2 na lekcji. W domu wykonać ćw.2,s.31.

21 maja czwartek Klasa VIIa i VIIb Тема: Где учатся  твои друзья? Utrwalamy słownictwo rozdziału IV- nazwy przedmiotów szkolnych, nazwy ocen, szkół. Tworzenie dialogów- gdzie uczą się twoi przyjaciele? Wykonujemy pisemnie ćwiczenia s.50 i 51 ( zeszyt ćwiczeń). Ćwiczenia w czytaniu i rozumieniu(ćw.2,3,6), podręcznik s.52-53.

25 maja poniedziałek Klasa VIIIa Temat: Utrwalamy słownictwo VII rozdziału- zdrowie.

Na lekcji wykonamy z podręcznika ustnie ćwiczenie 3,s.29, następnie będziemy szukać polskich odpowiedników związków wyrazowych s.28. W domu utrwalamy słownictwo związane ze zdrowiem. Sprawdzian wiadomości odbędzie się 1 czerwca.

25 maja                                                                                          Klasa VIIIB

Тема: Скорая помощь. Домашняя аптечка.

Praca w parach-dialogi co należy zrobić w podanych sytuacjach-ćw.2, s.60. Nazwy leków z domowej apteczki- ćw.2, s.60. Zapis w zeszytach.

W zeszycie ćwiczeń s.30-ćw.1 i 2 na lekcji. W domu wykonać pisemnie ćw.2,s.31. Sprawdzian wiadomości 2 czerwca.

26 maja wtorek
Klasa VIIIb
Temat: Utrwalamy słownictwo VII rozdziału- zdrowie.
Na lekcji wykonamy z podręcznika ustnie ćwiczenie 3,s.65, następnie będziemy szukać polskich odpowiedników związków wyrazowych s.64 .W domu utrwalamy słownictwo związane ze zdrowiem.
Sprawdzian wiadomości odbędzie się 2 czerwca.

26 maja wtorek

Klasa VIIA i VIIB

Temat: Powtarzamy i utrwalamy słownictwo IV rozdziału- W szkole.

Przeczytaj z podręcznika s.54 ,, Przykładowe wypowiedzi”  i spróbuj powiedzieć to po polsku. Następnie przeczytaj i napisz w zeszycie przedmiotowym odpowiedniki związków wyrazowych i przetłumacz zdania( ta sama strona, jaśniejsze tło zielone). Prześlij DZISIAJ to ćwiczenie PODPISANE IMIENIEM I NAZWISKIEM ( bez podpisu nie będę sprawdzać) . Powtarzacie słownictwo, w czwartek sprawdzian.

28 maja czwartek

Klasa VIIA i VIIB

Тема: Контрольная работа – раздел „В школе”.

Dzisiaj drodzy uczniowie logujecie się na lekcję, otrzymujecie treść sprawdzianu i przystępujecie do pisania. Czas wykonania -45minut. Klasa VIIA odsyła do sprawdzenia do 9.45, a VIIB do  godz.10.45. Przypominam – NALEŻY PODPISAĆ swoją pracę! Nie wszyscy przesłali zadane ćwiczenie we wtorek. Termin upłynął.  Ни пуха ,ни пера! Powodzenia!

28 maja czwartek

Klasa VIIIA

Тема: Повторяем знания  VII раздела.

Dzisiaj c.d. ćwiczeń utrwalających leksykę z działu ZDROWIE. Należy w zeszycie ćwiczeń na s.33 wykonać pisemnie ćw.1, 2 i 3. W trzecim ćw. poleceni brzmi – Przetłumacz podane zwroty. Przypominam- PODPISAĆ IMIENIEM I NAZWISKIEM stronę z ćwiczeniami i przesłać do 29 maja (piątek). Prace niepodpisane nie będą sprawdzane!

2 czerwca wtorek

klasa VIIIB

Uwaga! Dzisiaj piszecie sprawdzian. Należy zalogować się na lekcję na Teamsie, po otrzymaniu zadań podpisać i przystąpić do ich wykonania. Sprawdzian należy przesłać na Teamsie, na Messengerze lub na emaila do godz.11. Przygotujcie zeszyt ćwiczeń, podręcznik i zeszyt przedmiotowy. Powodzenia!

2 czerwca wtorek

Klasa VIIA i VIIB

Тема:Уик-энд или выходные.
Przeczytaj, a następnie przepisz do zeszytu i zapamiętaj znaczenie słów- podręcznik s.56, ramka przy wykrzykniku. Przeczytaj krótki dialog ćw.1s.56. Przetłumacz nieznane Ci słówka za pomocą słownika, zapamiętaj je, naucz się czytać tego dialogu. Przypominam o obowiązku uczestniczenia w lekcji na Teamsie w czwartek oraz o możliwości skorzystania z konsultacji od godz.13.

4 czerwca czwartek

Klasa VIIA i VIIB

Тема:Исправление контрольной работы.Poprawa sprawdzianu.
Dzisiaj na lekcji omawiamy i poprawiamy ostatni sprawdzian wiadomości. Przypominam , że dzisiaj od godz.13 zapraszam zainteresowanych na konsultacje do szkoły.

8 czerwca poniedziałek

Klasa VIIIA

Тема:Исправление контрольной работы.

Dzisiaj w trakcie lekcji zdalnej omawiamy i poprawiamy ostatni sprawdzian. Przypominam o konsultacjach w szkole od 13.20. Zapraszam.

Klasa VIIIB

Тема: Проверяем себя.
Przeczytaj ćwiczenie 2 z podręcznika s.66. Następnie wykonaj pisemnie w zeszycie. Nie przesyłaj. Jutro na lekcji zdalnej sprawdzimy poprawność wykonania.Przypominam o konsultacjach od 13.20. Zapraszam.

9 czerwca wtorek

Klasa VIIA i VIIB

Тема:Что ты будешь делать завтра? Co będziesz robić jutro? Czas przyszły złożony czasowników.
Przeczytaj i zapamiętaj wiadomości z ramki w podręczniku s.58.Następnie zapoznaj się ze słówkami ze s.83-84 ,,Określenia czasu i częstotliwości”. Wykonaj pisemnie ćw.2, s.57 w zeszycie ćwiczeń.

Klasa VIIIB

Тема:Исправление контрольной работы.

Dzisiaj w trakcie lekcji zdalnej omawiamy i poprawiamy ostatni sprawdzian.

15 czerwca

Klasa VIIIA i VIIIB

Temat: Transsyberyjska linia kolejowa.
Przeczytaj wiadomości o Transsibie, czyli Transsyberyjskiej Magistrali Kolejowej w Rosji- podręcznik s.68-69. Zapoznaj się ze zdjęciami oraz trasą przebiegu tej linii na mapie. W razie nieznajomości znaczenia słów w tym tekście, skorzystaj ze słowniczka.

Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Edwarda Grzymały w Sadownem