Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Edwarda Grzymały w Sadownem

Oddział 0A

8 kwietnia, 2021

Witamy szanownych Rodziców kl. 0A

W związku z kwarantanną dzieci realizujemy tzw. nauczanie na odległość. W tym tygodniu realizujemy następujące treści z podręcznika „Odkrywam siebie- Litery i liczby”

Wtorek

Poznanie pisanej i drukowanej litery „t”, „T” na podstawie wyrazu „Tata”. Kolorowanie ilustracji, wyklejanie wyrazu tata z wyciętych liter. Czytanie wskazanych sylab- próby czytania. Zaznaczanie liter „t”, „T” w podanych wyrazach. Czytania tekstu wyrazowo obrazkowego. Pisanie w liniaturze liter „t”, „T” (Podręcznik s. 10)

Środa

Wprowadzenie cyfry „4”- utrwalenie prawidłowego zapisu cyfry , przeliczanie głosek i łączenie zdjęć z odpowiednimi cyframi. Przeliczanie wskazanych elementów i podpisywanie ich właściwą liczbą. Rysownie właściwej liczby elementów. Pisanie liczby „4” w kratkach. (Podręcznik s.11 i 12)

Czwartek

Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „i”, „I” na podstawie wyrazu „igła”. Wyklejanie wyrazu igła z wyciętych liter. Czytanie sylab zbudowanych z poznanych liter. Zaznaczanie liter „i”, „I” w wyrazach, pisanie w liniaturze. (Podręcznik s.7)

Zalecamy próby samodzielnego pisania sylab, krótkich wyrazów oraz czytanie sylab wyrazów i tekstów na bazie wprowadzanych już liter. Ćwiczenia utrwalające właściwy zapis poznawanych liter (Podręcznik s. 94, 95 )

Piątek

Utrwalenie zapisu cyfr 1-4 na s.106 w podręczniku ze zwróceniem uwagi na właściwy kierunek pisania, głównie w zapisie cyfry „4”. Zachęcamy ćwiczenia usprawniające ręce np. lepienie z plasteliny, ćwiczenia z piłeczkami, ćwiczenia w domu i ruch na świeżym powietrzu.

Rodzice którzy nie odebrali w piątek podręczników, mogą je odebrać w sali kl.0A w godzinach pracy oddziału przedszkolnego 7:30-16:30

Wykonaj własny instrument!

By wykonać własny instrument perkusyjny, potrzebujesz dwóch elementów – opakowania i tego, co je wypełni, by powstał dźwięk. Formą dla grzechotki może być pusta butelka, zamykany kubek, a nawet stare kartonowe opakowanie po produktach spożywczych. Do wnętrza wsyp wybrane ziarna lub drobinki, które będą dźwięczeć podczas potrząsania. Zdjęcia powstałych instrumentów proszę wysyłać na grupę klasy 0A przy użyciu aplikacji messenger.

Serdecznie pozdrawiamy uczniów klasy „0A” naszych kochanych starszaków i życzymy dzieciaczkom jak i rodzicom dużo zdrowia 🙂

Jadwiga Frąckiewicz & Katarzyna Skóra

JĘZYK ANGIELSKI

Drodzy rodzice i drogie dzieci!
Chciałabym przekazać informację, co mogą robić dzieci z oddziału przedszkolnego z języka angielskiego w okresie zawieszenia pracy w oddziale, dlatego postanowiłam komunikować się z Wami poprzez zakładkę: Oddział przedszkolny 0A.

W okresie zawieszenia pracy w oddziale proponuję dzieciom korzystanie z materiałów dostępnych w internecie.

Proponowane materiały:

*Kolory i słowa po angielsku dla dzieci Lulek.TV

*Memo i przedszkolaki-język angielski dla przedszkolaków

*My English Angielski dla dzieci i początkujących

*Dingo Lingo Angielski dla dzieci

*Gabi and Alex-You Tube (różne odcinki)

*Piosenki dla dzieci po angielsku*

*Angielski dla dzieci-Super Kid (wybierać dostępne ,bezpłatne strony)

Proszę rodziców, by zachęcili swoje pociechy do korzystania z tych materiałów i pomogli im w odszukaniu ich i zrozumieniu tego co oglądają,czy słuchają.

Oprócz tego dzieci mogą utrwalać słówka, których uczyły się na lekcjach języka angielskiego w oddziale przedszkolnym w tym roku szkolnym i ubiegłym (nazwy kolorów,cyfr,jedzenia,owoców,warzyw,zabawek,przyborów szkolnych,emocji itp.) oraz poznane piosenki i rymowanki.

Drodzy rodzice!

Podaję słownictwo i zwroty( wraz z wymową i tłumaczeniem na język polski) ,których dzieci uczyły się w oddziale przedszkolnym w trakcie ubiegłego roku szkolnego i powinny je powtarzać by je utrwalić i nie zapomnieć. Mam nadzieję, że to pomoże Wam rodzicom w wykonaniu z dziećmi ćwiczeń utrwalających poznane słownictwo i w systematycznym powtarzaniu materiału ,nawet w ciągu całego roku szkolnego, gdy dzieci wrócą już do szkoły.

Numbers (nambers)-Liczby

one (łan)-jeden

two (tu)-dwa

three (tri)-trzy

four (for)-cztery

five (fajf)-pięć

six (siks)-sześć

seven ( sewen )-siedem

eight (ejt)-osiem

nine (najn)-dziewięć

ten (ten)-dziesięć

Colours (kalars)-Kolory

white (łajt )-biały

yellow (jeloł)-żółty

pink ( pynk)-różowy

red (red)-czerwony

green (gryn)-zielony

blue (blu)-niebieski

orange (orendż)-pomarańczowy

brown (brałn)-brązowy

black (blak)-czarny

purple (perpyl)-fioletowy

Toys (tojz)-Zabawki

teddy bear (tedy ber)-miś pluszowy

doll (dol)-lalka

ball (bol)-piłka

car (kar)-samochód

Animals (anymalz)-zwierzęta

pets (pets)-zwierzęta domowe

cat (kat)-kot

dog (dog)-pies

rabbit (rabit)-królik

fish (fysz)-ryba

Shapes (szejps)-Kształty

circle(sekol)-koło

triangle (trajangol)-trójkąt

rectangle (rektangol)-prostokąt

square (skłer)-kwadrat

Family (famyly)-Rodzina

mammy (mamy)-mama

daddy (dady)-tata

brother (brader)-brat

sister (syster)-siostra

baby (bejbi)- malutkie dziecko

Fruits (fruts) -Owoce

orange (orendż)-pomarańcza

grapes (grejps)-winogrona

lemon (lemen)-cytryna

strawberry (strołbery)-truskawka

pear (per)-gruszka

plum (plam)-gruszka

apple (apol)-jabłko

banana (banana)-banan

Vegetables (wedżteboz)-Warzywa

tomato (tumatoł)-pomidor

cucumber (kjukamber)-ogórek

carrot (karot)-marchew

onion (anion)-cebula

Body (body)-Ciało

head (hed)-głowa

eyes (ajz)-oczy

ears (irs)-uszy

mouth (mauf)-usta

nose (nołs)-nos

shoulders (szolders)-ramiona

arms (armz)-ręce

hands (handz)-dłonie

legs (legz)-nogi

feet (fit)-stopy

toes (tołz)-palce od nóg

knees (niz)-kolana

fingers (fyngers)-palce u rąk

tummy (tamy)-brzuch

Farm animals (farm anymalz)-Zwierzęta na farmie

cow (kał)-krowa

horse (hors)-koń

sheep (szip)-owca

duck (dak)-kaczka

………………………………………………………………………………………………………………

happy (hapy)-szczęśliwy

sad (sad)-smutny

………………………………………………………………………………………………………………

pen (pen)-długopis

pencil (pensyl)-ołówek

rubber (raber)-gumka

book (buk)-książka

………………………………………………………………………………………………………………

dirty hands (derty handz)-brudne ręce

clean hands (klin handz)-czyste ręce

Clap your hands! (klap jor handz)-Klaśnij w dłonie!

Stamp your feet!(stamp jor fit)-Tupnij stopami!

Wave your arms !(łejw jor armz)-Pomachaj rękami!

Nod your head!(Nod jor hed)-Kiwnij głową

Listen!(lysen)-Słuchaj/Słuchajcie!

Look !(luk)-Patrz/Patrzcie!

Look at me! (luk at mi)-Patrz /Patrzcie na mnie!

Listen to me !(lysen tu mi)-Słuchaj/Słuchajcie mnie!

Look at the board! (luk at de bord)- Patrz/Patrzcie na tablicę!

Give me your picture!(giw mi jor pykczer)-Daj/Dajcie mi swój rysunek!

Give me your notebook !(giw mi jor nołtbuk)-Daj/Dajcie mi swój zeszyt!

Go to toilet !(goł tu tojlet)-Idź /Idźcie do toalety!

Take the ball! (tejk de bol)-Weź /Weźcie tę piłkę!

Wash your hands !(łosz jor handz)-Umyj/Umyjcie swoje dłonie!

W razie problemów lub pytań proszę komunikować się ze mną drogą mailową.

Mój adres e-mail to: [email protected]

lub telefonicznie 880 558 144

Niech to będzie taka wspólna rodzinna nauka języka angielskiego!

Dzieciom i rodzicom życzę dużo zdrowia oraz szybkiego powrotu do szkoły !

Pozdrawiam

JOANNA ROSA