Witamy szanownych Rodziców kl. 0A
W związku z kwarantanną dzieci realizujemy tzw. nauczanie na odległość. W tym tygodniu realizujemy następujące treści z podręcznika „Odkrywam siebie- Litery i liczby”
Wtorek
Poznanie pisanej i drukowanej litery „t”, „T” na podstawie wyrazu „Tata”. Kolorowanie ilustracji, wyklejanie wyrazu tata z wyciętych liter. Czytanie wskazanych sylab- próby czytania. Zaznaczanie liter „t”, „T” w podanych wyrazach. Czytania tekstu wyrazowo obrazkowego. Pisanie w liniaturze liter „t”, „T” (Podręcznik s. 10)
Środa
Wprowadzenie cyfry „4”- utrwalenie prawidłowego zapisu cyfry , przeliczanie głosek i łączenie zdjęć z odpowiednimi cyframi. Przeliczanie wskazanych elementów i podpisywanie ich właściwą liczbą. Rysownie właściwej liczby elementów. Pisanie liczby „4” w kratkach. (Podręcznik s.11 i 12)
Czwartek
Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „i”, „I” na podstawie wyrazu „igła”. Wyklejanie wyrazu igła z wyciętych liter. Czytanie sylab zbudowanych z poznanych liter. Zaznaczanie liter „i”, „I” w wyrazach, pisanie w liniaturze. (Podręcznik s.7)
Zalecamy próby samodzielnego pisania sylab, krótkich wyrazów oraz czytanie sylab wyrazów i tekstów na bazie wprowadzanych już liter. Ćwiczenia utrwalające właściwy zapis poznawanych liter (Podręcznik s. 94, 95 )
Piątek
Utrwalenie zapisu cyfr 1-4 na s.106 w podręczniku ze zwróceniem uwagi na właściwy kierunek pisania, głównie w zapisie cyfry „4”. Zachęcamy ćwiczenia usprawniające ręce np. lepienie z plasteliny, ćwiczenia z piłeczkami, ćwiczenia w domu i ruch na świeżym powietrzu.
Rodzice którzy nie odebrali w piątek podręczników, mogą je odebrać w sali kl.0A w godzinach pracy oddziału przedszkolnego 7:30-16:30
Wykonaj własny instrument!
By wykonać własny instrument perkusyjny, potrzebujesz dwóch elementów – opakowania i tego, co je wypełni, by powstał dźwięk. Formą dla grzechotki może być pusta butelka, zamykany kubek, a nawet stare kartonowe opakowanie po produktach spożywczych. Do wnętrza wsyp wybrane ziarna lub drobinki, które będą dźwięczeć podczas potrząsania. Zdjęcia powstałych instrumentów proszę wysyłać na grupę klasy 0A przy użyciu aplikacji messenger.
Serdecznie pozdrawiamy uczniów klasy „0A” naszych kochanych starszaków i życzymy dzieciaczkom jak i rodzicom dużo zdrowia 🙂
Jadwiga Frąckiewicz & Katarzyna Skóra
JĘZYK ANGIELSKI
Drodzy rodzice i drogie dzieci!
Chciałabym przekazać informację, co mogą robić dzieci z oddziału przedszkolnego z języka angielskiego w okresie zawieszenia pracy w oddziale, dlatego postanowiłam komunikować się z Wami poprzez zakładkę: Oddział przedszkolny 0A.
W okresie zawieszenia pracy w oddziale proponuję dzieciom korzystanie z materiałów dostępnych w internecie.
Proponowane materiały:
*Kolory i słowa po angielsku dla dzieci Lulek.TV
*Memo i przedszkolaki-język angielski dla przedszkolaków
*My English Angielski dla dzieci i początkujących
*Dingo Lingo Angielski dla dzieci
*Gabi and Alex-You Tube (różne odcinki)
*Piosenki dla dzieci po angielsku*
*Angielski dla dzieci-Super Kid (wybierać dostępne ,bezpłatne strony)
Proszę rodziców, by zachęcili swoje pociechy do korzystania z tych materiałów i pomogli im w odszukaniu ich i zrozumieniu tego co oglądają,czy słuchają.
Oprócz tego dzieci mogą utrwalać słówka, których uczyły się na lekcjach języka angielskiego w oddziale przedszkolnym w tym roku szkolnym i ubiegłym (nazwy kolorów,cyfr,jedzenia,owoców,warzyw,zabawek,przyborów szkolnych,emocji itp.) oraz poznane piosenki i rymowanki.
Drodzy rodzice!
Podaję słownictwo i zwroty( wraz z wymową i tłumaczeniem na język polski) ,których dzieci uczyły się w oddziale przedszkolnym w trakcie ubiegłego roku szkolnego i powinny je powtarzać by je utrwalić i nie zapomnieć. Mam nadzieję, że to pomoże Wam rodzicom w wykonaniu z dziećmi ćwiczeń utrwalających poznane słownictwo i w systematycznym powtarzaniu materiału ,nawet w ciągu całego roku szkolnego, gdy dzieci wrócą już do szkoły.
Numbers (nambers)-Liczby
one (łan)-jeden
two (tu)-dwa
three (tri)-trzy
four (for)-cztery
five (fajf)-pięć
six (siks)-sześć
seven ( sewen )-siedem
eight (ejt)-osiem
nine (najn)-dziewięć
ten (ten)-dziesięć
Colours (kalars)-Kolory
white (łajt )-biały
yellow (jeloł)-żółty
pink ( pynk)-różowy
red (red)-czerwony
green (gryn)-zielony
blue (blu)-niebieski
orange (orendż)-pomarańczowy
brown (brałn)-brązowy
black (blak)-czarny
purple (perpyl)-fioletowy
Toys (tojz)-Zabawki
teddy bear (tedy ber)-miś pluszowy
doll (dol)-lalka
ball (bol)-piłka
car (kar)-samochód
Animals (anymalz)-zwierzęta
pets (pets)-zwierzęta domowe
cat (kat)-kot
dog (dog)-pies
rabbit (rabit)-królik
fish (fysz)-ryba
Shapes (szejps)-Kształty
circle(sekol)-koło
triangle (trajangol)-trójkąt
rectangle (rektangol)-prostokąt
square (skłer)-kwadrat
Family (famyly)-Rodzina
mammy (mamy)-mama
daddy (dady)-tata
brother (brader)-brat
sister (syster)-siostra
baby (bejbi)- malutkie dziecko
Fruits (fruts) -Owoce
orange (orendż)-pomarańcza
grapes (grejps)-winogrona
lemon (lemen)-cytryna
strawberry (strołbery)-truskawka
pear (per)-gruszka
plum (plam)-gruszka
apple (apol)-jabłko
banana (banana)-banan
Vegetables (wedżteboz)-Warzywa
tomato (tumatoł)-pomidor
cucumber (kjukamber)-ogórek
carrot (karot)-marchew
onion (anion)-cebula
Body (body)-Ciało
head (hed)-głowa
eyes (ajz)-oczy
ears (irs)-uszy
mouth (mauf)-usta
nose (nołs)-nos
shoulders (szolders)-ramiona
arms (armz)-ręce
hands (handz)-dłonie
legs (legz)-nogi
feet (fit)-stopy
toes (tołz)-palce od nóg
knees (niz)-kolana
fingers (fyngers)-palce u rąk
tummy (tamy)-brzuch
Farm animals (farm anymalz)-Zwierzęta na farmie
cow (kał)-krowa
horse (hors)-koń
sheep (szip)-owca
duck (dak)-kaczka
………………………………………………………………………………………………………………
happy (hapy)-szczęśliwy
sad (sad)-smutny
………………………………………………………………………………………………………………
pen (pen)-długopis
pencil (pensyl)-ołówek
rubber (raber)-gumka
book (buk)-książka
………………………………………………………………………………………………………………
dirty hands (derty handz)-brudne ręce
clean hands (klin handz)-czyste ręce
Clap your hands! (klap jor handz)-Klaśnij w dłonie!
Stamp your feet!(stamp jor fit)-Tupnij stopami!
Wave your arms !(łejw jor armz)-Pomachaj rękami!
Nod your head!(Nod jor hed)-Kiwnij głową
Listen!(lysen)-Słuchaj/Słuchajcie!
Look !(luk)-Patrz/Patrzcie!
Look at me! (luk at mi)-Patrz /Patrzcie na mnie!
Listen to me !(lysen tu mi)-Słuchaj/Słuchajcie mnie!
Look at the board! (luk at de bord)- Patrz/Patrzcie na tablicę!
Give me your picture!(giw mi jor pykczer)-Daj/Dajcie mi swój rysunek!
Give me your notebook !(giw mi jor nołtbuk)-Daj/Dajcie mi swój zeszyt!
Go to toilet !(goł tu tojlet)-Idź /Idźcie do toalety!
Take the ball! (tejk de bol)-Weź /Weźcie tę piłkę!
Wash your hands !(łosz jor handz)-Umyj/Umyjcie swoje dłonie!
W razie problemów lub pytań proszę komunikować się ze mną drogą mailową.
Mój adres e-mail to: [email protected]
lub telefonicznie 880 558 144
Niech to będzie taka wspólna rodzinna nauka języka angielskiego!
Dzieciom i rodzicom życzę dużo zdrowia oraz szybkiego powrotu do szkoły !
Pozdrawiam
JOANNA ROSA