Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Edwarda Grzymały w Sadownem

Oddział 0A

8 kwietnia, 2021

JĘZYK ANGIELSKI

Drodzy rodzice i drogie dzieci!
Chciałabym przekazać informację, co mogą robić dzieci z oddziału przedszkolnego z języka angielskiego w okresie zawieszenia pracy w szkole , dlatego postanowiłam komunikować się z Wami poprzez zakładkę: Oddziały przedszkolne 0A.

W okresie zawieszenia pracy w szkole proponuję dzieciom korzystanie z materiałów dostępnych w internecie.

Proponowane materiały:

*Kolory i słowa po angielsku dla dzieci Lulek.TV

*Memo i przedszkolaki-język angielski dla przedszkolaków

*My English Angielski dla dzieci i początkujących

*Dingo Lingo Angielski dla dzieci

*Gabi and Alex-You Tube (różne odcinki)

*Piosenki dla dzieci po angielsku*

*Angielski dla dzieci-Super Kid (wybierać dostępne ,bezpłatne strony)

Proszę rodziców, by zachęcili swoje pociechy do korzystania z tych materiałów i pomogli im w odszukaniu ich i zrozumieniu tego co oglądają,czy słuchają.

Oprócz tego dzieci mogą utrwalać słówka,których uczyły się na lekcjach języka angielskiego w oddziale przedszkolnym(nazwy kolorów,cyfr,jedzenia,owoców,warzyw,zabawek,przyborów szkolnych,emocji itp.) oraz poznane piosenki i rymowanki.

Drodzy rodzice!

Podaję słownictwo i zwroty( wraz z wymową i tłumaczeniem na język polski) ,których dzieci uczyły się w oddziale przedszkolnym w trakcie roku szkolnego. Mam nadzieję,że to pomoże Wam rodzicom w wykonaniu z dziećmi ćwiczeń utrwalających poznane słownictwo i systematycznym powtarzaniu .

Numbers (nambers)-Liczby

one (łan)-jeden

two (tu)-dwa

three (tri)-trzy

four (for)-cztery

five (fajf)-pięć

six (siks)-sześć

seven ( sewen )-siedem

eight (ejt)-osiem

nine (najn)-dziewięć

ten (ten)-dziesięć

Colours (kalars)-Kolory

white (łajt )-biały

yellow (jeloł)-żółty

pink ( pynk)-różowy

red (red)-czerwony

green (gryn)-zielony

blue (blu)-niebieski

orange (orendż)-pomarańczowy

brown (brałn)-brązowy

black (blak)-czarny

purple (perpyl)-fioletowy

Toys (tojz)-Zabawki

teddy bear (tedy ber)-miś pluszowy

doll (dol)-lalka

ball (bol)-piłka

car (kar)-samochód

Animals (anymalz)-zwierzęta

pets (pets)-zwierzęta domowe

cat (kat)-kot

dog (dog)-pies

rabbit (rabit)-królik

fish (fysz)-ryba

Shapes (szejps)-Kształty

circle(sekol)-koło

triangle (trajangol)-trójkąt

rectangle (rektangol)-prostokąt

square (skłer)-kwadrat

Family (famyly)-Rodzina

mammy (mamy)-mama

daddy (dady)-tata

brother (brader)-brat

sister (syster)-siostra

baby (bejbi)- malutkie dziecko

Fruits (fruts) -Owoce

orange (orendż)-pomarańcza

grapes (grejps)-winogrona

lemon (lemen)-cytryna

strawberry (stołbery)-truskawka

pear (per)-gruszka

plum (plam)-gruszka

apple (apol)-jabłko

banana (banana)-banan

Vegetables (wedżteboz)-Warzywa

tomato (tumatoł)-pomidor

cucumber (kjukamber)-ogórek

carrot (karot)-marchew

onion (anion)-cebula

Body (body)-Ciało

head (hed)-głowa

eyes (ajz)-oczy

ears (irs)-uszy

mouth (mauf)-usta

nose (nołs)-nos

shoulders (szolders)-ramiona

arms (armz)-ręce

hands (handz)-dłonie

legs (legz)-nogi

feet (fit)-stopy

toes (tołz)-palce od nóg

knees (niz)-kolana

fingers (fyngers)-palce u rąk

tummy (tamy)-brzuch

Farm animals (farm anymalz)-Zwierzęta na farmie

cow (kał)-krowa

horse (hors)-koń

sheep (szip)-owca

duck (dak)-kaczka

………………………………………………………………………………………………………………

happy (hapy)-szczęśliwy

sad (sad)-smutny

………………………………………………………………………………………………………………

pen (pen)-długopis

pencil (pensyl)-ołówek

rubber (raber)-gumka

book (buk)-książka

………………………………………………………………………………………………………………

dirty hands (derty handz)-brudne ręce

clean hands (klin handz)-czyste ręce

Clap your hands! (klap jor handz)-Klaśnij w dłonie!

Stamp your feet!(stamp jor fit)-Tupnij stopami!

Wave your arms !(łejw jor armz)-Pomachaj rękami!

Nod your head!(Nod jor hed)-Kiwnij głową

Listen!(lysen)-Słuchaj/Słuchajcie!

Look !(luk)-Patrz/Patrzcie!

Look at me! (luk at mi)-Patrz /Patrzcie na mnie!

Listen to me !(lysen tu mi)-Słuchaj/Słuchajcie mnie!

Look at the board! (luk at de bord)- Patrz/Patrzcie na tablicę!

Give me your picture!(giw mi jor pykczer)-Daj/Dajcie mi swój rysunek!

Give me your notebook !(giw mi jor nołtbuk)-Daj/Dajcie mi swój zeszyt!

Go to toilet !(goł tu tojlet)-Idź /Idźcie do toalety!

Take the ball! (tejk de bol)-Weź /Weźcie tę piłkę!

Wash your hands !(łosz jor handz)-Umyj/Umyjcie swoje dłonie!

W razie problemów lub pytań proszę komunikować się ze mną drogą mailową..

Mój adres e-mail to: [email protected]

lub telefonicznie 880 558 144

Niech to będzie taka wspólna nauka języka angieskiego!

Poniedziałek 12.04.2021

Ćwiczenia ruchowo- naśladowcze „Jedziemy na rowerkach” .

Dzieci kładą się na dywanie. Pedałując mówią:

Na wycieczkę wyruszamy,

raz i dwa, raz i dwa.

Tata jedzie obok mamy,

z tyłu – nas ma.

Karta pracy cz.3 nr 68.

Zabawa ruchowa – tor przeszkód

Rodzic układa tor przeszkód z różnych przedmiotów (krzesło, taboret, pufa,zabawki), a dziecko przebiega kilka razy slalomem.

Karta pracy cz.3, nr 69

Proponujemy teraz proste zabawy na świeżym powietrzu – film.

Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku – praca plastyczna (techniką dowolna).

Karta pracy cz.3, nr 67.

Wtorek 13.04.2021

Poznajemy nazwę nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy

Chotomskiej „Kwiecień ” i literę f,F.

Odkrywam siebie. Litery i liczby str.80-82 .

Posłuchajcie piosenki „Trzej kosmici „i odpowiedzcie na pytanie: Czy to byli naprawdę kosmici?

Dowolny taniec przy piosence „Trzej kosmici „

Odkrywam siebie. Litery i liczby str.86.

Uczymy się czytać sylab i wyrazów z literą f,F

Środa 13.04.2021

Posłuchajcie nazw planet

Karty pracy cz.3 nr 70

Wysłuchajcie opowiadania „Dzieci Ziemi – pamiętajcie „

Rozmowa z rodzicem na temat opowiadania:

Jak wygląda Ziemia ?

Kto mieszka na Ziemi?

Jak ludzie postępowali ze zwierzętami?

Posłuchajcie teraz piosenki „Ziemia – zielona wyspa „

Rozmowa z rodzicem na temat tekstu piosenki, wypowiedzi dzieci o tym, co można spotkać na Ziemi, dlaczego powinniśmy o nią dbać i co można zrobić, aby była jeszcze piękniejsza.

Karty pracy cz.3 nr 71

Utrwalamy pisanie litery f,F w książce „Ćwiczenia w pisaniu ” str.23 oraz doskonalimy czytanie tekstu z literą f ( Odkrywam siebie s.81).

Czwartek 15.04.2021

Posłuchajcie rymowanki o ufoludku.

Rozmowa z rodzicem na temat: Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?

Karty pracy cz.3 nr 72

Wysłuchajcie teraz piosenki „Każdy chciałby być odkrywcą?

Rozmowa z rodzicem na temat piosenki:

Kogo nazywamy odkrywcą?

Czym można podróżować?

Teraz rodzic pokazuje dziecku mapę i globus. Wskazuje na nich góry, morza, rzeki; tłumaczy dziecku pojęcia występujące w piosence:kontynent, ocean, morze.

Proponujemy pracę plastyczną – ufoludek z kubka i plasteliny.

Karty pracy cz.3 nr 73

Piątek 16. 04. 2021

Karty pracy cz.3 nr 74

Utrwalamy poznane cyfry.

Karty pracy cz.3 nr. 75

Posłuchajcie wiersza „Halo,tu mówi Ziemia „

Teraz wykonujemy pracę plastyczną „Nasze słoneczka „

Dziecko wydziera dowolnej wielkości koło z żółtego papieru. Następnie wydziera z żółtego papieru paski różnej długości i przykleja je wokół wydartego koła. Każdy może swoje słoneczko podpisać (dziecko samo lub z pomocą rodzica).

Karty pracy cz.3 nr 76