Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Edwarda Grzymały w Sadownem

Oddział 0B

8 kwietnia, 2021

JĘZYK ANGIELSKI

Drodzy rodzice i drogie dzieci!
Chciałabym przekazać informację, co mogą robić dzieci z oddziału przedszkolnego z języka angielskiego w okresie zawieszenia pracy w szkole , dlatego postanowiłam komunikować się z Wami poprzez zakładkę: Oddziały przedszkolne 0B.

W okresie zawieszenia pracy w szkole proponuję dzieciom korzystanie z materiałów dostępnych w internecie.

Proponowane materiały:

*Kolory i słowa po angielsku dla dzieci Lulek.TV

*Memo i przedszkolaki-język angielski dla przedszkolaków

*My English Angielski dla dzieci i początkujących

*Dingo Lingo Angielski dla dzieci

*Gabi and Alex-You Tube (różne odcinki)

*Piosenki dla dzieci po angielsku*

*Angielski dla dzieci-Super Kid (wybierać dostępne ,bezpłatne strony)

Proszę rodziców, by zachęcili swoje pociechy do korzystania z tych materiałów i pomogli im w odszukaniu ich i zrozumieniu tego co oglądają,czy słuchają.

Oprócz tego dzieci mogą utrwalać słówka,których uczyły się na lekcjach języka angielskiego w oddziale przedszkolnym(nazwy kolorów,cyfr,jedzenia,owoców,warzyw,zabawek,przyborów szkolnych,emocji itp.) oraz poznane piosenki i rymowanki.

Drodzy rodzice!

Podaję słownictwo i zwroty( wraz z wymową i tłumaczeniem na język polski) ,których dzieci uczyły się w oddziale przedszkolnym w trakcie roku szkolnego. Mam nadzieję,że to pomoże Wam rodzicom w wykonaniu z dziećmi ćwiczeń utrwalających poznane słownictwo i systematycznym powtarzaniu .

Numbers (nambers)-Liczby

one (łan)-jeden

two (tu)-dwa

three (tri)-trzy

four (for)-cztery

five (fajf)-pięć

six (siks)-sześć

seven ( sewen )-siedem

eight (ejt)-osiem

nine (najn)-dziewięć

ten (ten)-dziesięć

Colours (kalars)-Kolory

white (łajt )-biały

yellow (jeloł)-żółty

pink ( pynk)-różowy

red (red)-czerwony

green (gryn)-zielony

blue (blu)-niebieski

orange (orendż)-pomarańczowy

brown (brałn)-brązowy

black (blak)-czarny

purple (perpyl)-fioletowy

Toys (tojz)-Zabawki

teddy bear (tedy ber)-miś pluszowy

doll (dol)-lalka

ball (bol)-piłka

car (kar)-samochód

Animals (anymalz)-zwierzęta

pets (pets)-zwierzęta domowe

cat (kat)-kot

dog (dog)-pies

rabbit (rabit)-królik

fish (fysz)-ryba

Shapes (szejps)-Kształty

circle(sekol)-koło

triangle (trajangol)-trójkąt

rectangle (rektangol)-prostokąt

square (skłer)-kwadrat

Family (famyly)-Rodzina

mammy (mamy)-mama

daddy (dady)-tata

brother (brader)-brat

sister (syster)-siostra

baby (bejbi)- malutkie dziecko

Fruits (fruts) -Owoce

orange (orendż)-pomarańcza

grapes (grejps)-winogrona

lemon (lemen)-cytryna

strawberry (stołbery)-truskawka

pear (per)-gruszka

plum (plam)-gruszka

apple (apol)-jabłko

banana (banana)-banan

Vegetables (wedżteboz)-Warzywa

tomato (tumatoł)-pomidor

cucumber (kjukamber)-ogórek

carrot (karot)-marchew

onion (anion)-cebula

Body (body)-Ciało

head (hed)-głowa

eyes (ajz)-oczy

ears (irs)-uszy

mouth (mauf)-usta

nose (nołs)-nos

shoulders (szolders)-ramiona

arms (armz)-ręce

hands (handz)-dłonie

legs (legz)-nogi

feet (fit)-stopy

toes (tołz)-palce od nóg

knees (niz)-kolana

fingers (fyngers)-palce u rąk

tummy (tamy)-brzuch

Farm animals (farm anymalz)-Zwierzęta na farmie

cow (kał)-krowa

horse (hors)-koń

sheep (szip)-owca

duck (dak)-kaczka

………………………………………………………………………………………………………………

happy (hapy)-szczęśliwy

sad (sad)-smutny

………………………………………………………………………………………………………………

pen (pen)-długopis

pencil (pensyl)-ołówek

rubber (raber)-gumka

book (buk)-książka

………………………………………………………………………………………………………………

dirty hands (derty handz)-brudne ręce

clean hands (klin handz)-czyste ręce

Clap your hands! (klap jor handz)-Klaśnij w dłonie!

Stamp your feet!(stamp jor fit)-Tupnij stopami!

Wave your arms !(łejw jor armz)-Pomachaj rękami!

Nod your head!(Nod jor hed)-Kiwnij głową

Listen!(lysen)-Słuchaj/Słuchajcie!

Look !(luk)-Patrz/Patrzcie!

Look at me! (luk at mi)-Patrz /Patrzcie na mnie!

Listen to me !(lysen tu mi)-Słuchaj/Słuchajcie mnie!

Look at the board! (luk at de bord)- Patrz/Patrzcie na tablicę!

Give me your picture!(giw mi jor pykczer)-Daj/Dajcie mi swój rysunek!

Give me your notebook !(giw mi jor nołtbuk)-Daj/Dajcie mi swój zeszyt!

Go to toilet !(goł tu tojlet)-Idź /Idźcie do toalety!

Take the ball! (tejk de bol)-Weź /Weźcie tę piłkę!

Wash your hands !(łosz jor handz)-Umyj/Umyjcie swoje dłonie!

W razie problemów lub pytań proszę komunikować się ze mną drogą mailową.

Mój adres e-mail to: [email protected]

lub telefonicznie 880 558 144

Niech to będzie taka wspólna rodzinna nauka języka angielskiego!

Poniedziałek 12.04. 2021

Ćwiczenia ruchowo – naśladowcze”Jedziemy na rowerkach”.

Dzieci kładą się na dywanie. Pedałując mówią:

Na wycieczkę wyruszamy,

raz i dwa, raz i dwa.

Tata jedzie obok mamy

z tyłu – nas ma.

Karta pracy cz.3, nr 68.

Zabawa ruchowa – tor przeszkód.

Rodzic układa tor przeszkód z różnych przedmiotów (krzesło, taboret, pufa, zabawki), a dziecko kilka razy przebiega slalomem.

Karta pracy cz.3, nr 69

Proponujemy teraz proste zabawy na świeżym powietrzu – film.

Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku – praca plastyczna (technika dowolna)

Karta pracy cz.3, nr 67.

Wtorek 13.04.2021

Posłuchajcie na początek wiersza  Wandy Chotomskiej „Kwiecień”.

Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie, z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom – skrzydła doczepia, krowę zmieni w fortepian, tort upiecze ze śniegu,

strusia wyśle na biegun, dom na dachu postawi, klucz zmajstruje żurawi, księżyc w czapkę ubierze,

gwiazdy zmieni w talerze, z klombu zerwie dwa słonie, by pachniały w wazonie,

z papug zrobi tygrysy, które jedzą irysy, sto kogucich grzebieni w wielkie góry zamieni

– ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

• Zwracanie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnienie nazwy miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.

• Wypowiedzi dziecka na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu czarodziejską pałeczką; wyjaśnianie, dlaczego nie mogą mieć one miejsca; zwracanie uwagi na humor zawarty w utworze.

• Zabawa Jestem kwietniem i wyczaruję… dziecko czaruje  wymyślając coś nieprawdopodobnego.

• Wyjaśnianie przez dziecko znaczenia przysłowia: Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.

Dzisiaj poznajemy literkę f.

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 80 -82.

Słuchamy piosenki „Trzej kosmici”.

Rozmowa na temat piosenki.

  • Czy to byli naprawdę kosmici?
  • Dowolny taniec przy piosence „Trzej kosmici”.

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 86.

Środa 14.04.2021

Karta pracy cz.3, str. 70

Drogi rodzicu przeczytaj nazwy planet. Zachęcam do samodzielnego czytania przez dzieci.

Powiedzcie, jak nazywa się pierwsza, druga, trzecia… ósma planeta, licząc od Słońca.



„Dzieci Ziemi -pamiętajcie”- słuchanie opowiadania.

Teraz posłuchajcie piosenki „Ziemia – zielona wyspa”.

Rozmowa na temat tekstu piosenki.

Dziecko wypowiada się o tym, co można spotkać na Ziemi, dlaczego powinniśmy o nią dbać i co można zrobić, aby była jeszcze piękniejsza.

Karta pracy cz. 3, nr 71

Utrwalamy pisanie litery f, F w książce Ćwiczenia w pisaniu str. 23 oraz doskonalimy czytanie tekstu z literą f w książce Odkrywam siebie str. 81.

Czwartek 15.04.2021

Karta pracy cz.3, nr 72

Posłuchajcie piosenki pt. „Każdy chciałby być odkrywcą”.

Rozmowa na temat piosenki. Rodzic zadaje dziecku pytania.

  • Kogo nazywamy odkrywcą?
  • Czym można podróżować?

Następnie pokazuje dziecku mapę lub globus. Wskazuje na nich góry, morza, rzeki. Tłumaczy pojęcia występujące w piosence: kontynent, ocean, morze.

Rakieta kosmiczna – wykonanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem plastikowej butelki po napoju.

Jak zrobić rakietę kosmiczną własnymi rękami – krok po kroku dla dzieci i rodziców.


Wymagane materiały do wykonania ​​rakiety


  • plastikowa butelka

  • kolorowe podwójne skarpety

  • pistolet do klejenia

  • arkusz czerwonego filcu

  • aluminiowa folia

  • karton

  • nożyczki

  • przędza w kolorze czerwonym i żółtym

  • tuba ręczników papierowych


1.
Przemyj pustą plastikową butelkę ciepłą wodą i osusz. Następnie naciągnij na nią kolorową skarpetę i zawiąż na dnie.


  • 2. Z czerwonego filcu wytnij dwa kółka o średnicy 5 cm i przyklej na rakiecie. Na czerwonych kółkach przyklej aluminiowe kółka pistoletem do klejenia, ale o mniejszej średnicy około 3,5 cm.






3. Na kartce białego kartonu narysuj cztery „płetwy”. Wytnij je i przyklej do rakiety.

4. Z tekturowej tuby (z papieru toaletowego lub ręczników papierowych) wytnij pierścień długości 5-6 cm. Owiń go aluminiową folią. Następnie owiń czerwone wełniane nitki na dłoni i przyklej powstały pas z jednej strony do wcześniej przygotowanej części.

5.
Zrób to samo z żółtą przędzą. Tak więc możliwe będzie wykonanie dolnej części rakiety ozdobnymi językami płomienia. Zamocuj części za pomocą pistoletu do klejenia na dnie butelki.

Karta pracy cz.3, nr 73

Piątek 16.04.2021

Posłuchajcie rymowanki o ufoludku.

Karta pracy, cz. 3, nr 74

Zapoznanie z wierszem  „Halo, tu mówi Ziemia”. Poznawanie zjawiska powstawania dnia i nocy.



Moje słoneczko – wykonanie pracy.

  • Wydzieranie przez dziecko z żółtego papieru pasków różnej długości (promieni).
  • Przyklejanie ich na środku kartki wokół wydartego koła. (O grubości, ilości, długości i rozmieszczeniu promieni decyduje dziecko).

Utrwalamy liczenie oraz prawidłowe posługiwanie się liczebnikami 

porządkowymi w zakresie 10 na podstawie wiersza ,, Kosmonauci w rakiecie”.

Rodzic czyta dziecku wiersz.

Pierwszy ma dwie fajne szelki

Drugi z listków pasek wielki

Trzeci duże okulary

Czwarty buty nie do pary

Piąty kieszeń całkiem sporą

Szósty torebkę czerwoną

Siódmy wielkie rękawiczki

Ósmy dwa małe patyczki

Dziewiąty nos zakrzywiony

A dziesiąty ma balony.

Następnie rozmawia na temat tekstu i zadaje pytania.

– Ilu kosmonautów było w rakiecie?

– jak wygląda czwarty( drugi, dziewiąty) kosmonauta?

– który z kolei kosmonauta ma okulary?(szelki, balony, dużą kieszeń)?

Karta pracy, cz. 3, nr 75

Proponuję teraz zabawę ruchową „ Kosmo Żabka”.

Paxi – i nasz Księżyc  – film.

Karta pracy, cz. 3, nr 76