JĘZYK ANGIELSKI
Drodzy rodzice i drogie dzieci!
Chciałabym przekazać informację, co mogą robić dzieci z oddziału przedszkolnego z języka angielskiego w okresie zawieszenia pracy w szkole , dlatego postanowiłam komunikować się z Wami poprzez zakładkę: Oddziały przedszkolne 0B.
W okresie zawieszenia pracy w szkole proponuję dzieciom korzystanie z materiałów dostępnych w internecie.
Proponowane materiały:
*Kolory i słowa po angielsku dla dzieci Lulek.TV
*Memo i przedszkolaki-język angielski dla przedszkolaków
*My English Angielski dla dzieci i początkujących
*Dingo Lingo Angielski dla dzieci
*Gabi and Alex-You Tube (różne odcinki)
*Piosenki dla dzieci po angielsku*
*Angielski dla dzieci-Super Kid (wybierać dostępne ,bezpłatne strony)
Proszę rodziców, by zachęcili swoje pociechy do korzystania z tych materiałów i pomogli im w odszukaniu ich i zrozumieniu tego co oglądają,czy słuchają.
Oprócz tego dzieci mogą utrwalać słówka,których uczyły się na lekcjach języka angielskiego w oddziale przedszkolnym(nazwy kolorów,cyfr,jedzenia,owoców,warzyw,zabawek,przyborów szkolnych,emocji itp.) oraz poznane piosenki i rymowanki.
Drodzy rodzice!
Podaję słownictwo i zwroty( wraz z wymową i tłumaczeniem na język polski) ,których dzieci uczyły się w oddziale przedszkolnym w trakcie roku szkolnego. Mam nadzieję,że to pomoże Wam rodzicom w wykonaniu z dziećmi ćwiczeń utrwalających poznane słownictwo i systematycznym powtarzaniu .
Numbers (nambers)-Liczby
one (łan)-jeden
two (tu)-dwa
three (tri)-trzy
four (for)-cztery
five (fajf)-pięć
six (siks)-sześć
seven ( sewen )-siedem
eight (ejt)-osiem
nine (najn)-dziewięć
ten (ten)-dziesięć
Colours (kalars)-Kolory
white (łajt )-biały
yellow (jeloł)-żółty
pink ( pynk)-różowy
red (red)-czerwony
green (gryn)-zielony
blue (blu)-niebieski
orange (orendż)-pomarańczowy
brown (brałn)-brązowy
black (blak)-czarny
purple (perpyl)-fioletowy
Toys (tojz)-Zabawki
teddy bear (tedy ber)-miś pluszowy
doll (dol)-lalka
ball (bol)-piłka
car (kar)-samochód
Animals (anymalz)-zwierzęta
pets (pets)-zwierzęta domowe
cat (kat)-kot
dog (dog)-pies
rabbit (rabit)-królik
fish (fysz)-ryba
Shapes (szejps)-Kształty
circle(sekol)-koło
triangle (trajangol)-trójkąt
rectangle (rektangol)-prostokąt
square (skłer)-kwadrat
Family (famyly)-Rodzina
mammy (mamy)-mama
daddy (dady)-tata
brother (brader)-brat
sister (syster)-siostra
baby (bejbi)- malutkie dziecko
Fruits (fruts) -Owoce
orange (orendż)-pomarańcza
grapes (grejps)-winogrona
lemon (lemen)-cytryna
strawberry (stołbery)-truskawka
pear (per)-gruszka
plum (plam)-gruszka
apple (apol)-jabłko
banana (banana)-banan
Vegetables (wedżteboz)-Warzywa
tomato (tumatoł)-pomidor
cucumber (kjukamber)-ogórek
carrot (karot)-marchew
onion (anion)-cebula
Body (body)-Ciało
head (hed)-głowa
eyes (ajz)-oczy
ears (irs)-uszy
mouth (mauf)-usta
nose (nołs)-nos
shoulders (szolders)-ramiona
arms (armz)-ręce
hands (handz)-dłonie
legs (legz)-nogi
feet (fit)-stopy
toes (tołz)-palce od nóg
knees (niz)-kolana
fingers (fyngers)-palce u rąk
tummy (tamy)-brzuch
Farm animals (farm anymalz)-Zwierzęta na farmie
cow (kał)-krowa
horse (hors)-koń
sheep (szip)-owca
duck (dak)-kaczka
………………………………………………………………………………………………………………
happy (hapy)-szczęśliwy
sad (sad)-smutny
………………………………………………………………………………………………………………
pen (pen)-długopis
pencil (pensyl)-ołówek
rubber (raber)-gumka
book (buk)-książka
………………………………………………………………………………………………………………
dirty hands (derty handz)-brudne ręce
clean hands (klin handz)-czyste ręce
Clap your hands! (klap jor handz)-Klaśnij w dłonie!
Stamp your feet!(stamp jor fit)-Tupnij stopami!
Wave your arms !(łejw jor armz)-Pomachaj rękami!
Nod your head!(Nod jor hed)-Kiwnij głową
Listen!(lysen)-Słuchaj/Słuchajcie!
Look !(luk)-Patrz/Patrzcie!
Look at me! (luk at mi)-Patrz /Patrzcie na mnie!
Listen to me !(lysen tu mi)-Słuchaj/Słuchajcie mnie!
Look at the board! (luk at de bord)- Patrz/Patrzcie na tablicę!
Give me your picture!(giw mi jor pykczer)-Daj/Dajcie mi swój rysunek!
Give me your notebook !(giw mi jor nołtbuk)-Daj/Dajcie mi swój zeszyt!
Go to toilet !(goł tu tojlet)-Idź /Idźcie do toalety!
Take the ball! (tejk de bol)-Weź /Weźcie tę piłkę!
Wash your hands !(łosz jor handz)-Umyj/Umyjcie swoje dłonie!
W razie problemów lub pytań proszę komunikować się ze mną drogą mailową.
Mój adres e-mail to: [email protected]
lub telefonicznie 880 558 144
Niech to będzie taka wspólna rodzinna nauka języka angielskiego!
Poniedziałek 12.04. 2021
Ćwiczenia ruchowo – naśladowcze”Jedziemy na rowerkach”.
Dzieci kładą się na dywanie. Pedałując mówią:
Na wycieczkę wyruszamy,
raz i dwa, raz i dwa.
Tata jedzie obok mamy
z tyłu – nas ma.
Karta pracy cz.3, nr 68.
Zabawa ruchowa – tor przeszkód.
Rodzic układa tor przeszkód z różnych przedmiotów (krzesło, taboret, pufa, zabawki), a dziecko kilka razy przebiega slalomem.
Karta pracy cz.3, nr 69
Proponujemy teraz proste zabawy na świeżym powietrzu – film.
Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku – praca plastyczna (technika dowolna)
Karta pracy cz.3, nr 67.
Wtorek 13.04.2021
Posłuchajcie na początek wiersza Wandy Chotomskiej „Kwiecień”.
Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie, z czarodziejską pałeczką w kieszeni.
Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki wszystkie rzeczy potrafi odmienić.
Koniom – skrzydła doczepia, krowę zmieni w fortepian, tort upiecze ze śniegu,
strusia wyśle na biegun, dom na dachu postawi, klucz zmajstruje żurawi, księżyc w czapkę ubierze,
gwiazdy zmieni w talerze, z klombu zerwie dwa słonie, by pachniały w wazonie,
z papug zrobi tygrysy, które jedzą irysy, sto kogucich grzebieni w wielkie góry zamieni
– ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.
• Zwracanie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnienie nazwy miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.
• Wypowiedzi dziecka na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu czarodziejską pałeczką; wyjaśnianie, dlaczego nie mogą mieć one miejsca; zwracanie uwagi na humor zawarty w utworze.
• Zabawa Jestem kwietniem i wyczaruję… dziecko czaruje wymyślając coś nieprawdopodobnego.
• Wyjaśnianie przez dziecko znaczenia przysłowia: Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.
Dzisiaj poznajemy literkę f.
Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 80 -82.
Słuchamy piosenki „Trzej kosmici”.
Rozmowa na temat piosenki.
- Czy to byli naprawdę kosmici?
- Dowolny taniec przy piosence „Trzej kosmici”.
Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 86.
Środa 14.04.2021
Karta pracy cz.3, str. 70
Drogi rodzicu przeczytaj nazwy planet. Zachęcam do samodzielnego czytania przez dzieci.
Powiedzcie, jak nazywa się pierwsza, druga, trzecia… ósma planeta, licząc od Słońca.

„Dzieci Ziemi -pamiętajcie”- słuchanie opowiadania.
Teraz posłuchajcie piosenki „Ziemia – zielona wyspa”.
Rozmowa na temat tekstu piosenki.
Dziecko wypowiada się o tym, co można spotkać na Ziemi, dlaczego powinniśmy o nią dbać i co można zrobić, aby była jeszcze piękniejsza.
Karta pracy cz. 3, nr 71
Utrwalamy pisanie litery f, F w książce Ćwiczenia w pisaniu str. 23 oraz doskonalimy czytanie tekstu z literą f w książce Odkrywam siebie str. 81.
Czwartek 15.04.2021
Karta pracy cz.3, nr 72
Posłuchajcie piosenki pt. „Każdy chciałby być odkrywcą”.
Rozmowa na temat piosenki. Rodzic zadaje dziecku pytania.
- Kogo nazywamy odkrywcą?
- Czym można podróżować?
Następnie pokazuje dziecku mapę lub globus. Wskazuje na nich góry, morza, rzeki. Tłumaczy pojęcia występujące w piosence: kontynent, ocean, morze.
Rakieta kosmiczna – wykonanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem plastikowej butelki po napoju.
Jak zrobić rakietę kosmiczną własnymi rękami – krok po kroku dla dzieci i rodziców.

Wymagane materiały do wykonania rakiety
plastikowa butelka
kolorowe podwójne skarpety
pistolet do klejenia
arkusz czerwonego filcu
aluminiowa folia
karton
nożyczki
przędza w kolorze czerwonym i żółtym
tuba ręczników papierowych
1.
Przemyj pustą plastikową butelkę ciepłą wodą i osusz. Następnie naciągnij na nią kolorową skarpetę i zawiąż na dnie.

2. Z czerwonego filcu wytnij dwa kółka o średnicy 5 cm i przyklej na rakiecie. Na czerwonych kółkach przyklej aluminiowe kółka pistoletem do klejenia, ale o mniejszej średnicy około 3,5 cm.

3. Na kartce białego kartonu narysuj cztery „płetwy”. Wytnij je i przyklej do rakiety.

4. Z tekturowej tuby (z papieru toaletowego lub ręczników papierowych) wytnij pierścień długości 5-6 cm. Owiń go aluminiową folią. Następnie owiń czerwone wełniane nitki na dłoni i przyklej powstały pas z jednej strony do wcześniej przygotowanej części.

5.
Zrób to samo z żółtą przędzą. Tak więc możliwe będzie wykonanie dolnej części rakiety ozdobnymi językami płomienia. Zamocuj części za pomocą pistoletu do klejenia na dnie butelki.

Karta pracy cz.3, nr 73
Piątek 16.04.2021
Posłuchajcie rymowanki o ufoludku.
Karta pracy, cz. 3, nr 74
Zapoznanie z wierszem „Halo, tu mówi Ziemia”. Poznawanie zjawiska powstawania dnia i nocy.
Moje słoneczko – wykonanie pracy.
- Wydzieranie przez dziecko z żółtego papieru pasków różnej długości (promieni).
- Przyklejanie ich na środku kartki wokół wydartego koła. (O grubości, ilości, długości i rozmieszczeniu promieni decyduje dziecko).
Utrwalamy liczenie oraz prawidłowe posługiwanie się liczebnikami
porządkowymi w zakresie 10 na podstawie wiersza ,, Kosmonauci w rakiecie”.
Rodzic czyta dziecku wiersz.
Pierwszy ma dwie fajne szelki
Drugi z listków pasek wielki
Trzeci duże okulary
Czwarty buty nie do pary
Piąty kieszeń całkiem sporą
Szósty torebkę czerwoną
Siódmy wielkie rękawiczki
Ósmy dwa małe patyczki
Dziewiąty nos zakrzywiony
A dziesiąty ma balony.
Następnie rozmawia na temat tekstu i zadaje pytania.
– Ilu kosmonautów było w rakiecie?
– jak wygląda czwarty( drugi, dziewiąty) kosmonauta?
– który z kolei kosmonauta ma okulary?(szelki, balony, dużą kieszeń)?
Karta pracy, cz. 3, nr 75
Proponuję teraz zabawę ruchową „ Kosmo Żabka”.
Paxi – i nasz Księżyc – film.
Karta pracy, cz. 3, nr 76